Wednesday, August 18, 2010

entri tanpa title..

dah lama tidak masuk dalam sesawang ni.
bukan sengaja. tapi ada saja yang tak kena.

mungkin aku sibuk.
mungkin aku terlalu sibuk.
atau mungkin juga aku sendiri yang menyibukkan diri aku.

sengaja mengalihkan fikiran aku pada benda lain.

aku rasa sempit
walaupun aku ada ruang yang cukup besar.

aku rasa penat
walaupun rehat aku panjang.

aku rasa sakit
walaupun fizikal tidak tercedera.

kosong.

itu aku rasa. tahu?

sejak dua menjak. fikiran aku pusing. entah apa aku fikir. jiwa aku kosong.
penah aku bicara sama diri. apa mahu aku?






*lama aku fikir*






aku terlalu berdengki.
dengki melihat manusia yang ada di sekitar aku.
jiwa mereka penuh.

senyum.
tawa mereka.

mahu saja aku siat2
serah separuh pada aku.
untuk aku pulih.

untuk istilah yang lebih lembut lagi.

*cemburu*

aku cemburu.
mahu saja aku buang perasaan ini jauh2.

perasaan itu menyusahkan aku.
perasaan itu membunuh jiwa aku sendiri.

kadang2 aku mengucap panjang.
harap jauh.

amin.

akhir kata. salam ramadhan dari aku.

No comments:

Post a Comment