Sunday, November 14, 2010

=)

sekarang dah ada dua..
harap tunggu lagi 3.. ^^






p/s : terima kasih sebab pergi bercinta,hihi^^

Friday, November 12, 2010

JANTUNG saya SIHAT sebab mereka dan mereka ini.

abah.
dia lelaki yang hebat.
aku puji dia.
aku puja dia.

aku tahu.
memang susah bela
kami empat beradik.
terutama anak gadis.


aby.
gadis yang mempunyai hati-hati ibu mengandung.
jiwanya halus.
mudah menangis.
tapi dia tegas berkata-kata.


abang.
keras kepala tapi hati baik.
nasihat maki aku saat jatuh bangun aku.

sejak dari tarikh kita berkelahi teruk.
kita mula berdendam.
kemudian kita berdamai.
dan akhirnya kita menangis mohon maaf.

kadang-kadang yang tua juga buat salah kan?
apa2 pun kita tetap adik dan akak juga.
^^

adik.
kalau tersalah langkah tidak mengapa.
kami ada.
ibu.abah.
akak.aby.
abang.
semua ada untuk kamu..


ibu.
dia inspirasi aku. sangat teguh.
tapi aku tahu. saat-saat dia lemah.
abah kekuatan dia. anak-anak kesabaran dia.

nasihat dia. selalu kuatkan aku.
mungkin dia tidak tahu betapa aku memuji dia.
sayang ibu.

Tuhan.
aku sayang mereka2 ini.
sebab mereka-mereka ini
buat jantung aku sentiasa SIHAT.

aku mohon Tuhan
kuatkan kami.
amin.

p/s : i love you (^^,)

belum pernah sempurna.

lukisan hidup aku.
masih belum pernah sempurna.


kadang-kadang pernah terfikir.
seronok bukan jika jadi budak?
hidup tidak perlu fikir masalah.

hidup untuk seronok
hidup untuk main
hidup untuk makan
hidup untuk teman.

benar2 seronok bukan?

p/s : terkenang zaman muda2..^^

Friday, August 27, 2010

aku rindu mereka-mereka itu! sumpah

muka perasaan dulu tak ubah2. cuma sekarang.
kita makin lama..
makin jauh.

dulu lentiq.
pastu gendut.
kemudian gugu.


jangan berhenti nama sampai sini.

sumpah sayang mereka-mereka ini.
aku rasa susah sangat sekarang.
aku perlu mereka.

dulu selalu sedih.
dapat peluk

*touching tahu?*

sekarang tak dapat peluk dah.
jumpa pun jarang.
aku jadi segan kadang2.

kawan2.
sudah lama tak berdendang cerita.
sudah lama tak nyanyi berjenaka.
rindu.

sila faham aku.
:(

salam ramadhan.
salam berPBS juga.



Wednesday, August 18, 2010

entri tanpa title..

dah lama tidak masuk dalam sesawang ni.
bukan sengaja. tapi ada saja yang tak kena.

mungkin aku sibuk.
mungkin aku terlalu sibuk.
atau mungkin juga aku sendiri yang menyibukkan diri aku.

sengaja mengalihkan fikiran aku pada benda lain.

aku rasa sempit
walaupun aku ada ruang yang cukup besar.

aku rasa penat
walaupun rehat aku panjang.

aku rasa sakit
walaupun fizikal tidak tercedera.

kosong.

itu aku rasa. tahu?

sejak dua menjak. fikiran aku pusing. entah apa aku fikir. jiwa aku kosong.
penah aku bicara sama diri. apa mahu aku?






*lama aku fikir*






aku terlalu berdengki.
dengki melihat manusia yang ada di sekitar aku.
jiwa mereka penuh.

senyum.
tawa mereka.

mahu saja aku siat2
serah separuh pada aku.
untuk aku pulih.

untuk istilah yang lebih lembut lagi.

*cemburu*

aku cemburu.
mahu saja aku buang perasaan ini jauh2.

perasaan itu menyusahkan aku.
perasaan itu membunuh jiwa aku sendiri.

kadang2 aku mengucap panjang.
harap jauh.

amin.

akhir kata. salam ramadhan dari aku.

Thursday, July 1, 2010

tidak berperasaan.

diam mereka sehingga tidak membilang kata pada aku.
kata mereka aku tidak mungkin mampu terima.

dugaan apakah kali ni Tuhan?

...........................

Tuhan.
sungguh berat sekali dugaan-Mu kali ini.
aku belum cukup kuat untuk bertandang hadap.

sungguh.
aku tidak punya perasaan lagi.
mati.

sehingga setakat ini
aku tidak mampu berfikir waras.
mujur tidak hilang punca pegangan hidup aku.

*mujur*

kata abah aku tidak cukup kuat.
kata abah mungkin ada benarnya.
aku tidak kuat Tuhan.

hidup aku pura2.

hari siang aku senyum manis
hari malam aku sedih hiba.

hari siang aku ketawa
hari malam aku menangis.

hari siang aku buat2 jenaka
hari malam aku sunyi.

tidak pernah ada kawan2 tahu.

*perit sangat*

mohon Tuhan bantu aku
kuatkan aku.

aku sudah tidak punya rasa
ujian kali ni betul menggoyahkan aku.

mungkin juga salah aku.
kurang berdoa agaknya.

mohon Tuhan. ampunkan aku.
bantu aku.
kuatkan keluarga aku.
amin.

labels; susah hati, taiping.

Wednesday, May 26, 2010

perlu ker??



"aku adalah orang yang sudah terbiasa
menjadi orang yang biasa2 sahaja di depan kamu"

minta maaf untuk atas itu. mungkin biasa2 aku buat kamu dan aku beza. tapi beza itu bukankah indah? kalau dunia penuh dengan orang yang sama, perangai yang sama. tentu pelik bukan? dunia terlalu stereotaip. nampak bosan. tidak punya warna. dan aku tidak suka suasana itu. benci. kosong. tahu?

aku rasa aku tidak perlu ubah apa2 tentang aku,bukan? walaupun comot, hodoh, hitam sekali pun aku pada kamu. sudah namanya itu aku. mahu tidak mahu. itu kenyataannya. tidak perlu jadi orang luar biasa yang sanggup berpura2 suka tapi dalam jiwanya bernanah. penuh benci dan hina. jijik jika begitu. aku tidak suka.

teringat aku dulu2. waktu zaman muda-muda. yang masih ada lagi utusan surat wangi. bukan main lagi. mahu tiap2 hari kelihatan cantik depan dia. entah dia perasan atau tidak. waktu tu masih lagi berhingus. ada hati pula nak cuba bercinta. tapi disebabkan mahu jadi orang yang luar biasa di hadapan dia. muka putih suci sudah dirias merah. bukankah itu namanya pura2?

haish..

mujur habis situ sahaja. sekarang sudah lain. alam dewasa pula menapak. tak mahu ulang salah yang sama. tidak mahu lagi jadi orang luar biasa bila dihadapan dia. tak mahu. hurm,buat rosak muka sahaja. jadi yang biasa2 saja kan mudah. bukankah elok begitu?

..................................................

=)

tahulah yang aku nih
si comot hitam.



Sunday, May 2, 2010

satu lagi hari senyum.

saya gembira. hari ini aku mahu spread love. untuk semua. hahaha...
untuk yang taken hati merah tu.











tenkiu so much.
nice =)

Sunday, April 25, 2010

saya sesak nafas! CPR sila cepat please~

penat. mood saya rosak. tak tahu kenapa. mahu cari manusia yang boleh dengar aku.
tapi. tak ada. semua orang lari. makin jauh. jauh. dan jauh.

aku penat nak kejar. rindu rumah gamaknya. tiap hari call rumah. cakap sama ibu. abah. abang. adik dengan abby. tapi macam tu jugak aku. telefon ke rumah tak sama dengan pulang sendiri ke rumah. kan? sebab itu aku masih sama.

tiap kali call rumah. cakap sehabis tenang. takut mereka perasan aku. hurm,tapi jangkaan aku tepat.

adik kata :
akak tak pandai sorok sedih.
haish.
adik2.

emosi aku punah ranah. terletak paling bawah. aku sendiri tak dapat nak paut semula.
sesak nafas tenggorakan aku. seksa.

ada sesiapa yang boleh bagi CPR?
untuk redakan nafas berat aku.
ada sesiapa yang boleh sedut masalah aku?
untuk ringan beban aku.

ada tak?

aku betul2 perlu.

Tuesday, April 20, 2010

musuh + kawan baik = sahabat!

cumil bukan dia?

mari sini. dekat sikit. nampak kat atas itu. itu kawan baik aku. dia sangat cantik,bukan?

dialah satu-satunya kawan baik merangkap musuh ketat seangkatan dengan kerjaya aku sebagai bakal guru. haish. meh sini. aku mahu kenalkan.

nama : nur diana bt md yusof
umur : 20 tahun
status : already taken!

hahhahaha,aku duduk jauh dari family. kenal plak dengan dia nih. haish. ingat tak ngam. alih2. kamcing jugak!

orang kata kami gila. mana tak nya. caci maki melayang sudah jadi sebati dengan diri. mungkin orang lain pelik. title "mak ayam" jadi saksi. sampai sekarang. masih diikuti.

bak kata ibu. memang susah nak jumpa kawan betul2 ada dengan kita. jatuh bangun kita. aku ingat lagi pesan ibu. suami boleh tinggal kita bila2 sahaja. tapi bukan kawan.

kalau nak. kena kawan. kena kawan betul2. kawan yang boleh membina kita. kukuhkan kita bila kita jatuh. haish. mujur aku ada satu. kalau tak dak rasa pelik.

sunyi.

kalau bersembang. tengah2 malam sampai 2 3 pagi tu. kitaoranglah tuh. tu kalu 3 hari tak jumpa. kalau berbulan2 lebih lama pada itu sembangnya. apa yang aku bualkan aku pun tak tahu.

yang penting. aku sennag ada dia. penah jugak terfikir. takut juga kalu kami berdua bertengkar. mahu satu dunia tanya. huh! gila~

mohon,Tuhan jauhkan semua itu.

aku penah pesan pada dia. kalau pergaduhan itu terjadi. haish,ingat aku! aku masih kawan dia.
hahahah,diana2. moga kuat ikatan kita nih. mahu jadi pengapit kau nanti! ^^

bak kata aku dulu2.
mahu kau ada untuk hari2 ketawa
mahu kau ada untuk hari2 duka
mahu kau ada untuk hari2 perang
mahu kau ada jugak untuk hari2 damai..

thanks,sebab jadi kawan TERGEMOok aku!!

=)

Monday, April 12, 2010

someone had stolen "hati merah" saya.

terima kasih.

ada untuk hari-hari susah.
ada untuk hari-hari senang.
ada untuk hari-hari sakit
ada untuk hari-hari sihat.

terima kasih.

ada untuk hari-hari kuat.
ada untuk hari-hari lemah.
ada untuk hari-hari sibuk
ada untuk hari-hari senggang.

terima kasih.

ada untuk hari-hari gaduh
ada untuk hari-hari perang.
ada untuk hari-hari baik.
ada untuk hari-hari damai.

terima kasih lagi.

sebab selalu berleter macam ibu saya.
sebab selalu bagi nasihat macam abah saya.
sebab jadi kawan macam adik2 saya.
sebab jadi sebahagian cerita saya.

terima kasih juga.

kerana curi masa saya.
kerana curi gelak kuat kuat saya.
kerana curi merajuk saya.
kerana curi perhatian saya.

dan akhir sekali.
kerana curi HATI MERAH saya.

*jaga baik2,tahu?*

labels ; insan terGEMUK kat hati saya.

Sunday, April 11, 2010

abah.

terima kasih.

sebab terima anak comot seperti aku.
sebab terima anak cantik seperti aku.
sebab terima anak jahil seperti aku.
sebab terima anak bijak seperti aku.

terima kasih jugak
sebab jadi kawan baik aku.
sebab jadi musuh aku.
sebab jadi abah kepada aku.
sebab jadi suami pada ibu aku.

haish. sayang betul aku kat abah hari nih. mahu jemput kawan-kawan yang lain sayang abah sama2. eh2,bukan abah aku. abah masing2lah. yang lama tak telefon abah tu,sila telefon sekarang. bagitahu yang korang sayang abah korang.

*cepat amik fon*

haish. lambat2. tengok nak cek kredit plak. bila nak telefon pakwe ka? awek ka? ada plak kreditya. tak baguih2. dah2. tak dak masa dah nih. cepat call. kata i love you.

malu eh? tak payah malu2. itu abah korang. nak malu buat apa. hahaha,kalu kata,mesti abah terkejut. biar dia terkejut. asal dia tahu korang masih ingat dia walaupun jauh.

*faham?*

waktu inilah nak sayang abah. waktu abah masih ada. bukan begitu? jangan bila dah tak dak nanti. baru nak cari2. pada kawan2 yang tidak punya abah lagi. sedekah al-fatihah. itu memadai. doa lagi baik.

hanya tiga perkara bekal di kubur.
1.amal jariah
2.doa anak yang soleh
3.ilmu yang dimanfaatkan.

*doa cepat untuk mereka*

amin. mudah-mudahan.
meraka aman.
letak di tempat orang yang soleh.

semalam..
bergaduh manja ngan abah.
maklumlah. aku anak paling KUAT merajuk.

=)

abah call.

aku : huhu. baru nak cari akak. akak call abah asyik tutup fon aja.
abah : bukanlah. bateri fon. padam. adik2 kamu ler. keja main.

aku : eleh,ye ka?
abah : yerla. kamu sihat?

aku : fikir abah tak nak kawan ngan akak dah.
abah : la. takdaknya. handfon matilah. bateri tak dak. fikir bukan2.

aku : ( kunun2 majuk dalam talian )
abah : buat apa tu?

aku : eleh,nak tukar topik lah abah itu
abah : haish,mana ada.

*tergelak*

bla.bla..etc..etc..

...bualan anak beranak. mana leh bagitau,tahu?..

hahaha,kawan2.
sebanyak mana pun aku buat salah.
sejauh mana pun aku duduk.
secantik dan sehodoh mana pun aku.
sebaik dan sejahat mana pun aku.
dia tetap abah kepada aku.

sampai bila2.

macam tu jugak korang kan?

Saturday, April 3, 2010

ini mungkin terakhir untuk hati merah.

berat hati mahu menyatakan itu.

diam dia
benar2 sakiti aku!!

kalau bisa aku jadi penulis skrip.
untuk hidup aku sendiri.
dia pulak watak utama.
dia akan aku wujudkan
sampai akhir
nyawa.

dan.

mungkin.
itu tidak akan terjadi lagi.

=(

p/s : people make mistake,dear.

Friday, April 2, 2010

kentut paling banyak!!



hahahaha,siyes, aku pun tak tau kenapa kuiz begitu menyentuh hati perempuan aku! naik kejong kaki aku gelak!

*tak tahan*

tahniah kepada pemenang!

=)

Monday, March 29, 2010

sibuk.

tunggu.
sekarang aku tengah sibuk.
nanti aku tulis lagi.

=)

Wednesday, March 10, 2010

pesan abah ibu..

dah macam2 aku lalu bila jauh dari family. ibu abah dan adik2. rindu menjengah tiba2 kat semua orang.

aku teringat kisah2 cerita suka sedih kami sekeluarga sama2. bila aku pulang sahaja. ada kisah ibu mahu cerita. penah dia datang rapat dengan aku. cakap dengan aku depan adik2.

ibu penah pesan :
bila dah besar nanti
jangan lupa adik2
sayang adik2
tolong adik2

nasihat adik2
jangan gaduh dengan adik2
susah senang dengan adik2
gelak nangis dengan adik2.

mahu sahaja nangis depan dia. tapi di tahannya aku. adik2 pun genang2 depan aku. apatah lagi ibu. selalu mahu tunjuk kuat depan aku dengan adik2. ibu tak mahu aku lupa sepupu2 aku yang membesar bersama dekat umah opah waktu dulu2.

tiba2 teringat. waktu cuti yang lepas. masalah berkaitan keluarga aku. aku betul2 tak kuat. telefon ibu. kata mahu pulang. aku tak cukup kuat untuk dugaan ini. aku dengar ibu cuba sorok suara nangis dia. ibu kata kamu kena kuat kak. tapi dalam hati. aku tahu ibu sama macam aku.

cuma abah. dia tetap senyum walaupun hati dia menangis di dalam. abah betul2 tenang.
tenang untuk isteri dia.
mungkin.
tenang untuk anak2 dia.
itu pasti.

penah aku utarakan kat ibu dengan abah waktu dalam kereta.

aku : akak nak cepat besar. nak cepat dewasa. nak ubah semua2. akak rasa susah sangat sekarang. macam tak dapat nak tolong apa. i`m useless.

aku ditenang dalam kereta juga waktu itu.

ibu : akak kena lalui. zaman muda ni sekali ja. nanti dah besar, kamu tak rasa dah semua2 nih.
abah : waktu sekarang nih selagi abah dengan ibu ada. akak tak payah susah2 fikir. kamu masih tanggungjawab ibu abah lagi. faham?
aku : tapi abah. akak rasa lambat sangat.

*tunduk*

ibu : kita kena kuat.

=(

penah abah tanya aku. waktu aku duduk mengelamun.

abah : sian anak abah. kamu risau ka?
aku : tak. wat rilek sudah.

tapi dalam hati. aku tahu abah risau sama seperti aku bila fikir masalah kami sekeluarga. abah teman terbaik aku. dia manjakan aku. adik selalu kata macamtu. tapi adik tak tahu abah lagi sayang dia lebih dari aku. dan itu aku tahu.

abah pesan :
kita kena kuat. dunia makin lama makin kejam.bukan dunia kejam. tapi manusia yang tinggal di dunia itu membuatkan dunia sendiri kelihatan kejam. banyak manusia tidak boleh percaya. jangan percaya manusia lain selain keluarga sendiri. ibu. abah. adik2. itu sahaja. bukan abah tak bagi berkawan. tapi berpadalah. tahu?

*angguk*

kata abah memang ada benarnya. bila kawan yang depan kita. berkata baik tapi dibelakang kita menghina keji. hina plak disebar2kan. dapat pula dekat telinga sendiri. berapi2 rasa. menyesal tak percaya kata abah.

betul bila abah kata.
orang tua banyak makan garam.
lebih banyak pengalaman.

bila mana aku duduk diam sebentar. aku terfikir. daripada masalah yang menimpa ini, ada hikmahnya. aku belajar macam mana untuk hidup lebih kuat. macam ibu. macam abah.

masalah yang kami lalui,buat aku dengan adik2 aku bertambah2 rapat. erat. ada sahaja cerita di corong2 telefon kedengaran. gosip hangat. kawan2. periksa. hahahha,bukan main ghairah lagi bercerita.

dan untuk itu. aku tahu sesuatu.
Tuhan itu masih lagi adil untuk setiap umatnya,bukan?

labels ; tiap masalah ada himahnya,bukan?

Monday, March 8, 2010

ringkasan malam selasa.

hidup aku goyah sejak dua menjak nih. macam2 hal jadi. salah satu sebabnya rumah. rasa nak pindah keluar dari sempilai nih. hahaha,dari luaran nampak indah ja. dalam penuh macam ragam. mulanya kisah. lepas solat maghrib.

lepas saja solat maghrib tadi. aku pakailah cantik2. baju tido satin aku. pakai bedak johson baby

*siyes cumil*

menuju ke depan dan tido. tido dan tido.

tiba2..

bunyi pulak hon bertubi2. haish,bangang gila sapa punya kawan nih. aku betul2 letih. bangun2 ja g tengok kat luar. ada orang laki menonong sahaja masuk. argh,takut bukan main aku. marah kelihatannya. aku dengan muka blur2, cari siapa nih.

aku : cari sapa? ( guna ala2 cinanya bahasa sikit )
...... : fir.... ( nama tak boleh dihigh lightkan )

aku : tak kenal pun.
aku blah dari situ. panggil kawan2 lain. takut bukan kepalang. dah la datang marah2. ada kawan2 beranilah sikit. depa pun datang macam tentera taliban nak berperang. bawak senjata segala.

*tipu ja*

rupa2nya tuan rumah. katanya kitaorang tak bayar. nak pecah pala lutut rasa. padahal duit rumah dah setel habis. ish2,orang yang pegang amanah tu betul2 tak bertanggungjawab. dah la sudah 2 bulan tunggakan. pergh,boleh tahanlah.

bila dah setel cakap ngan tuan rumah. pemegang amanah tu plak. boleh plak kata. makcik dia dah bayar. setel dah. bangang ka bodoh apa? aku tanya ibu pun, ibu kata kalau bayar takkan dia datang rumah.

bodoh gila alasan. dahlah nampak cerdik. tapi bila bab bagi alasan bodoh gila. bangang2. hurm,nak kata dewasa umur dah 20 tahun ke atas. haloo,bertindaklah dewasa sikit. sila kemukan hujah lagi bernas kalau mahu menipu manusia punya akal tinggi seperti aku nih.

dah2. lagi lama aku merepek. lagi berbakul minah tu aku maki. hey,dewasa sikitlah man~

labels; pindah rumah lain.

Sunday, February 28, 2010

=)

rindu..

labels ; bahagia

hari bodoh yang panjang.

pergh. tajuk entri tak boleh nak blah. tapi aku rasa memang bodoh pun. kawan-kawan aku juga setuju. plan hari sabtu. mahu keluar ramai2. bukan ramai sangat pun. 4 orang saja.

mari dekat. aku kenalkan dengan suspek utama.

suspek utama : nur diana md. yusof

suspek kedua : faez alwi

suspek ketiga : mustaqim khairuddin
suspek keempat : nur aqilah rosli sebagai aku yang jelita.

*tak ley blah tambah2*

seterusnya,keempat-empat suspek ini bergeraklah mengikut plan yang telah dirancang. gagah dan bergayanya semasa bertolak dari rumah. suspek ketiga akan tunggu di lrt cheras. manakala suspek kedua akan naik dari lrt salak selatan. suspek keempat dan pertama menunggu teksi dari rumah untuk ke lrt cheras.

part bila mana kebodohan bermula :
aku ( selaku suspek keempat ) dan suspek kedua menunggu teksi. pergh,lama gila. padahal nak pergi lrt ja. touching gila tunggu lama. cadangnya mahu pergi jom heboh. tapi tak bawak kamera. memang bodoh gila. teksi plak lembab. suspek ketiga dok berleter tunggu lama kat lrt.

kemudian sampai di lrt. naik la dengan gaya artis yang baru nak tempa nama. sampai di salak selatan. ingat boleh umpa dengan faiz (suspek kedua) tapi ternyata hampa. dia terlepas tren. dia tersalah naik.bodoh2. dah lama tak naik gamaknya. hihi^^

tunggulah di bukit jalil. tiket pergi dan balik pun dah beli. kununnya ikut apa yang tertulis kat signboard lrt tu la. sampai kat sana. hahahaha,panas gila. dah la kamera pun tak dak nak pose maut pun tak boleh. bila nampak orang tengah shoot masuk tibi ja. aku ajak lain2 buat muka paling cumil sambil tangan angkat peace. pehtu pergi dekat kamera tu. hahaha.

*siyes cumil*

bila tengahari. panas gila. free2 jadi hitam. kitaorang pun decide balik. tapi susupek ketiga mahu tengok niyang rapik. alah,aku dah tengok masalahnya. tak apalah. ikut jugak. aku boleh tengok cita lain nanti. masalahnya tiket pergi balik dah beli. nanti masing2 kena balik platform masing2. faiz turun salak selatan. yang kami bertiga kat cheras.

aku buat cadangan : turun saja hang tuah. slumbersudah. depa plak marah aku kata tak baik menipu segala.

*poyo gila*

pastu. faiz turun tren kat salak selatan. keluar2. masuk balik beli tiket baru. kitaorang pun sama. tapi kitaorang kat turun kat cheras. sambil gelak2 dengan kebodohan sendiri.

tiba2..

ada pakcik polis tegur : kenapa buat macamtu? nak pergi mana? napa tak habaq ja kat kat kaunter nak turun tempat lain tadi. ley ja tambah duit. ish2. taknak tanya kenapa? takut pakcik gari ka?

aku, mus diana : gelak gila bangang. kata diri sendiri bodoh2. tapi memang bodoh pun.

turun tren. faiz tentulah naik dulu. kemudian jumpa kitaorang. yang nak dijadikan situasi ini bodoh. bila tren sampai. kitaorang cari faiz. sudah di pesan kat faiz,duduk kat kat gerabak tengah. tapi dia duduk kat gerabak belakang sekali. pastu boleh plak dia buat muka cumil terjejol kat kepala kat luar panggil kitaorang.

aku nampak dia. dengan akal dikepalaotak yang tak berapa nak balance. mus dahului aku. kejar faiz. aku pun berlari dengan cumil ala2 hidustan. tapi aku tak sempat. masuk gerabak lain. fuh,anseb baik sempat masuk. ini gara2 ghairah sangat nak kejar faiz. hahahaha,bodoh gila rasa waktu itu. diana yang kat belakang aku pun kata aku. pelik dengan aku. boleh plak lari2.

bila sampai next stesen tu, aku ajak diana turun pergi kat faiz dengan mus. kat gerabak sebelah. siyes. bodoh gila rasa. depa gelakkan aku. sebab aku berlari2 tadi.

*argh,malu dengan diri sendiri*

sampai di hang tuah. masing2 gelak. nak tengok niyang rapik. aku tengok cita lain. waktu dok beratur panjang. diana nak baliklah plak. aku tak kisah. go with the flow ja. sampai di kaunter. aku pilih la nak tengok cita book of eli. pilih seat dok sorang ja. dah diaorang naktengok niyang rapik. bila tiem diaorang beli tiket. penuh plak. ada pun,masing2 dok jauh2. tak jadilah diaorang tengok.

depa pun pilihlah tengok muvi the bookof eli. malangnya. aku terpisah ngan depa. touching. macam janda gila tengok muvi sorang2. tak kisahlah. dengan masing2 jinjing beg ribena,maggi ngan potato.

*beg2 beli kat jom heboh tadi*

memang bergaya gilalah. tak tau nak pusing mana. duduk lepak kat tingkat 5. duuduk plak atas lantai. makan potato chips. dah abis potato chips. makan kerepek pisang. bak kata kawan2 aku,nak tampak lebih bergaya dan berharta. mereka pun masukkan kerepek pisang ke dalam bekas keropok potato chips tadi.

memang bengong gila waktu tu. masing2 dah tak betul. berkelah punya lama. sambil mengimbas kejadian bodoh tadi2 dan tadi. bila masuk ja wayang. dah tentu2lah aku dok sorang. siyes bergaya dan jelita. perasan nak mati. tak kisahlah tu.

tengah dok tengok muvi. jalan cita dia pulak lembab. cita pasal bibble la plak. ades,busan2. aku dah la boring dok sorang. yang couple depan aku nih plak boleh lak sendeng2 pala. tekanan aku. nak gelak pun tak boleh. adeh. bila dah habis. aku rasa bodoh. dahla panggung penuh. melarat2 bodohnya.

waktu nak balik. masing2 buat refleksi.

mus : dari pagi aku rasa bodoh. ramai gak orang2 bodoh tadi eh? kena tipu ngan cerita tuh.
diana : apa aku nak tulis tajuk kat entri aku hari ini eh?
faiz : tak mau balik lagi. nak sambung kerja bodoh g jusco maluri pastu patah balik g masjid jamek.
aku : bodoh.

p/s : memang bodoh hari itu. aku pun tak tau nak describe cana. malam kena ceramah dengan insan itu. ^^

Monday, February 22, 2010

suara baru aku.

agak lama. aku perlu ruang untuk betul2 aku terima keluarga baru aku. pada mulanya,aku tidak boleh terima. bahawa aku sudah kehilangan budak 20 itu. tapi kali ini. aku bangkit. walaupun goyah pada mulanya. sekarang,sudah berubah. persepsi aku pada keluarga baru aku. kali ini bukan lagi budak 20. tapi 18. sungguh.

tapi.
rindu itu masih ada,tahu?
pada budak 20 itu.

keluarga baru aku. sudah mula faham aku. karenah aku. ngongoian aku. berleter aku. marah aku. gelak aku. diam aku. semuanya aku. walaupun tidak semua warna aku serlahkan lagi. tapi aku pasti. mereka terima aku apa adanya. tapi tiada lagi bunyi2 panggilan kak di corong telinga aku. huh?

*rindu*

wajah keluarga baru aku. rupanya kami ini sebulu. perangai merapu. cakap tak tentu. tapi kami bersatu. sejarah baru. suara baru. semuanya baru. nak bermula. kisah baru keluarga 18.


blocking lah rahimi.

wajah serebeh keluarga aku.

bak kata orang tak kenal maka tak cinta. Tuhan, buat aku jatuh cinta semula. dengan kawan-kawan baru aku. keluarga baru aku. tapi yang lama masih ada dalam hati. siapa boleh lupa orang lama kan?

mohon Tuhan.
kuatkan aku.
sama keluarga baru aku.

biar serebeh sama.
biar comot sama.
biar gelak sama.
biar sedih sama.
biar kuat sama.
biar jatuh sama.

sebab kami akan duduk lama
untuk tempoh lama.

maksih Tuhan. adakan mereka pula untuk aku.
:)

Friday, February 19, 2010

ahad.

kalau sempat.
mahu kamu ada.










lama tahu tunggu kamu?




labels; mimpi

Monday, February 8, 2010

pelik





sejak2 akhir ini : aku suka sangat orang menyoal aku

kamu sihat hari ini?

suka sangat.
(=

kalau semua masalah semudah abc dan 123.
hidup tentu tiada warna kan?
tiada pasang surut suka dan duka kan?


labels ; mood aku tenang. makasih Tuhan.

Saturday, February 6, 2010

menjawab segala tohmahan dan anugerah khas gadis2 sempilai.

aku di sini sebagai wakil gadis di sempilai. ingin membalas balik hujahan di ruangan :
1.http://munirahmohamad.blogspot.com
2.http://piggyxris.blogspot.com

hahaha,mengena aku dalam diam adalah suatu perkara yang tidak dapat aku maafkan. owh tidak. aku akan membidas part2 yang mana betul dan yang mana salah. sesungguhnya kita tidak boleh menegakkan benang yang basah. tapi kalau benang dah basah, jemur ja bagi bennag tu kering. puas hati. kalau setuju. sila.

*angguk*

jika tidak

*tampar pipi kawan sebelah*

ok. dah buat? bagus.

seterusnya.

aku akan menjawab hujahan dari pihak munirah mohamad pembangkang kuat pihak gadis cantik seperti aku.

*senyum*

kematangan membawa kita secara rasionalnya kepada pembangunan lahiriah dan rohaniah berdasarkan falsafah pendidikan kebangsaan.- aku anak angkat dr.tan. itu kenyataan.

penyakit malas sememangnya ada pada tiap manusia. cuma bagaimana kita mencorakkan kemalasan kita itu kepada positif atau negatif.

menjawab kepada aku mals mandi> hahaha,bengong! aku jimat air. kau tengok bil bulan januari. sikit kan? kita kena sekat belanjawan kita.

menjawab kepada kemalasan diana memasak > aku rasa dia tak nak bazir gas. dia suruh kau masak untuk sepet ja. hahaha,tak betul tu diana?

menjawab kepada kenyataan aku membenci dota > hahaha,betul! aku tak suka dota.dia telah menyebabkan aku jadi seperti diana. bagai melukut di tepi gantang.^^

*angguk setuju*

menjawab kepada kenyataan yang lain >no komen. kerana aku di dalam bilik tidak tahu apa jadi kepada penduduk di hadapan yang terbiar terseksa. harap maaf. aku gelak gila syaiton dah.

aku akan menjawab hujahan dari pihak perempuan cina iaitu pembangkang juga tapi pihak yang berhaluan2.

menjawab kepada kenyataan qilah gadis gila bear? huh,tidak boleh di terima. bear2 tu hanya sebagai anak2 yang akan dijadikan sandaran bila bonda ayahanda mereka bercerai. aku tak main bear2. pergh,jatuh kemachoaan aku cina oit~

kenyataan aku malas basuh baju >aku basuh baju hanya pada hujung minggu. kerana aku tidak gunakan perkhidmatan basuh baju secara percuma di rumah tumpangan. hahaha,cina tak baik tau menyusahkan mak mertua. hahaha,lebiu~ aku juga tidak sibuk bila dihujung minggu. untuk mengelakkan kebosanan di rumah bila berseorangan. aku akan gunakan kain2 baju sebagai pengikat kasih aku dikala sunyi.

memberi hujahan mengenai kemasan rumah. aku ingin memberi penyataan. aku juga kemas rumah. ahaha,siapayang tak pernah memegang penyapu dan mop,huh? hahaha,sendiri mau tanya. andai penyapu itu boleh berkata2.kiki,kelakarlah. nama cina, dina ngan munie chantek tak dak dalam senarai.

hahahha,seterusnya.

anugerah khas untuk semua gadis sempilai. setahun duduk. macam2 berlaku. pahit maung. susah senang bersama. apa2 pun kalian masih kawan aku.

walaupun pelbagai anugerah boleh aku berikan kepada tiap seorang. hahahaha,tapi tak elok lak rasanaya.
hahaha,ni semua munie chantek punya pasal. kerana ketidaktahanan dalam memperjuangkan hak2 penduduk hadapan daripada halangan2 yang mendatang.

p/s: idea kau tu aku sokonglah munie chantek.. hahahaha^^

Friday, February 5, 2010

bila mana semua manusia tidak mahu melayan aku.

mencabar betul tahun baru ini bagi aku. bulan kedua telah mula menjengah hidup aku. semua gadis2 keluar bila di hujung minggu. aku pulak membosankan diri kat rumah. argh,semua orang sibuk. hinggakan terlalu bosan. aku perdendangkan lagu raya untuk diri sendiri.

oOOOoo~balik kampung..
oOooooo~ balik kampung!

siriyes huduh gila. terfikir juga mahu buat apa supaya tiap saat dalam hidup aku tidak terbuang begitu sahaja. ada beberapa senarai yang boleh digunakan,aku rasalah.depa dok ligat dalam kepala aku. menari2 poco2. antara idea yang difikirkan oleh aku :

1. mencari kerja part time
tapi sebagai pelajar. cara membahagikan masa itu sangat penting. tambahan pula aku ini sibuk. kalah perdana menteri. mahu jaga tubuh badan lagi. mahu jaga anak2 patung. mahu jaga rumah. mahu jaga kulit. sibuk memasak lagi. sibuk tido yang utama. kerana sebagai pelajar aku haruslah mendapatkan tido yang cukup. betulkan?

2. menjadi baby sitter
tapi tak dak pula anak orang aku nak jaga. setakat anak2 patung kat rumah ni adalah. takkan kot aku hendak belai2, bagi makan anak2 patung budak2 rumah aku tu. gila namanya. nanti budak2 rumah kata aku meroyan hilang anak pulak.

3. bukak pusat tuisyen sendiri kat rumah sewa.
aku masalahnya. aku tak reti. nanti apa2 jadi kena tanggungjawab. lagi pun apa aku ley ajar? setakat abc 123 one two tree ok la. masuk plak sejarah nanti.aku yang tido dulu kot. idea nih tak patut. dah la area rumah aku ni kawasan cina. tak pasal aku ajar alif baa taa nanti.
hahaha,padan.

4. buka kedai fotostat sendiri
sementara bajet masih ada. aku boleh gunkan ruang ini untuk menyibukkan diri dengan main dengan printer kat rumah dan bergelumang dengan ink2 hitam. tentu cumel muka aku waktu tu kan?
percayalah~^^

5.pergi ke kelas menjahit.
siapa punya idea bengonglah nih. dah la pergi kelas jahit kena bayar. dan aku pulak tak suka bab2 bayar. remeh plak tu. tunggu aku dewasa sikit untuk aku belajar2 semua nih. sekarang aku tak nak ada komitmen dengan kain2.

6. berkahwin
ini aku suka. haha,tapi calon plak tiada. aduh,kalau ada pun. sure tak cukup duit. haha,aku rasa idea ni paling bernas kot. bila dah kahwin. suami aku mesti datang jumpa aku. hahaha,sambil selam minum air. jadi hujung minggu aku pasti tak bosan. tak duduk sorang kat rumah dah. duit pun tak banyak habis. sebab aku ditanggung halal.

kalau ikutkan kesemua idea yang di beri memerlukan peruntukan yang tinggi. hurm,bingung2. bosan. apa aku merepek pun aku tak tahu. sia2. jika ada cadangan bernas sila kemukakan. terima kasih.

Tuesday, February 2, 2010

entri tiada title..








"selayaknya aku atau kamu yang tidak layak untuk bergelar anak kepada si polan?"








*senyum*

pahit.

Tuhan.
Kau ada untuk kami kan?
mohon bantu ibu abah sudah cukup.
tidak mahu lebih.
hanya.
tidak mahu sedikit pun cela
pada hati merah mereka lagi.


labels ; kamu bodoh la abg. tapi kita tetap adik beradik juga kan?

Thursday, January 28, 2010

refleksi sepetang.

masa berlalu sangat pantas. maaf benar tinggal lama ruangan ini. tidak tahu apa yang ada di benak fikiran aku sendiri. hilang kawalan. dari permulaan awal tahun. segala tampak sukar untuk aku.

*bingung*

salah aku juga. mungkin ada ketikanya aku lupa Dia. Tuhan aku. iman aku goyah di saat aku lemah. memang benar. manusia itu sangat lemah. patutnya aku akui. wanita itu juga lemah. hanya dijadikan daripada tulang rusuk kiri belahan jiwanya.

refleksi. hampir sebulan. aku berkongsi kelas yang boleh dikatakan rumah kedua aku setelah tempat tinggal. argh,betapa tertekannya aku. bila budak2 20 itu sudah tiada bersama aku. aku sendiri perlu bangunkan diri aku. yang mereka itu bukan aku punya lagi.

hurm,aku sendiri perlu bangunkan diri aku. kadang2 terfikir. apa benar aku mampu. hurm,Tuhan. aku sebenarnya tidak cukup kuat untuk ini. bantu aku ya?

*senyum hambar*

aku cuba selindung di sebalik senyum. bahawa aku benar2 suka dengan keadaan baru ini. argh, mahu hidup 4 tahun lagi bersama orang2 baru ini. aku belum cukup sedia lagi. kenapa hanya satu setengah tahun aku di beri peluang cuma?

bayangkanlah.

dahulu kehidupan aku.

amik gambar. cetak semua kenangan. sematkan dalam potrait indah. satu pun aku tidak mampu lupa.

*sungguh*

tapi sekarang.

tiada satu pun orang mahu cetak gambar. sematkan potrait indah bersama aku. bagaimana mampu aku ingat mereka kelak. 4 tahun itu tempoh yang lama tahu?

dahulu kehidupan aku.

tiada satu pun mahu jaga penampilan. maksud aku. tiada pula yang menampal bedak tiap saat. jaga penampilan tiap masa. compact powder sentiasa di tangan. mulut bermerah-merahan.

tapi sekarang.

aku naik rimas. pantang sahaja pensyarah keluar silih berganti. cermin ajaib berada di tangan. mahusumbat2 bedak di seluruh tubuh badan. aku jelik. cantiknya bukan sangat. owh,tidak. sangat menjengkelkan. kerana aku lebih cantik tanpa compact powder di tangan.

dahulu kehidupan aku.

penuh dengan perkongsian. tidak kira masalah atau apa. gelak ketawa bersama. mengutuk dan mengeji bersama. indah tahu? makanan. sangat banyak untuk di kongsi. walaupun sikit tapi rasa puas bila kongsi. sudah macam adik beradik. makan sama2. gaduh sama2.

tapi sekarang.

tidak lagi. berpuak2. tiada kejelekitan lagi. kau hal kau. dan aku hal aku. sangat sedih. dunia ini dengan aku sangat berbeda sekali. aku terlalu sukar untuk mengadaptasi lagi situasi ini.

*sengih*

bila masa kerja. di tolak aku suruh ke depan. menjengkelkan kan? kenapa tidak kau sahaja yang pergi. rugi sahaja compact powder di tangan itu kalu tidak dilihat orang. kenapa aku yang tanpa compact powder ini yang kau tolak ke depan.

haha,aku tahu. aku memang cantikkan?

*angguk*

aku hilang punca semangat sebab aura mereka tidak membangkitkan aku. aku takut aku sendiri lemas dalam kelekaan aku sendiri. aku benar2 buntu. hilang punca. kadang terjenak di dalam kepala. apa benar budak 20 yang lain gembira dengan apa yang mereka punya sekarang.

hurm,sudah tentulah kan. aku sahaja yang terasa kehilangan. benar2 kehilangan. sungguh Tuhan. aku benar2 sayang mereka. rasa bagai hilang separuh jiwa. Tuhan, Kau ada untuk aku kan?

*syukur*

hurm,sudahlah. aku sudah hilang kata. aku sudah bilang. aku masih belum dapat mengadaptasi kehidupan aku lagi. aku lemah. cukup rapuh. harap aku kuat.

labels ; rindu juta2 tahu?

Monday, January 25, 2010

dungu.





sudah 4 tahun menjadi sejarah..

lupakan sahaja.








labels ; kembali menaruh harapan

Sunday, January 24, 2010

kali ini aku perlu kuat.

lama sudah aku tinggal ruang ini.
bukan menjauh hati.
akan tetapi
mahu memujuk kata
untuk mula bicara.

rapuhnya iman aku minggu ini.
terasak2 dengan duniawi.
mungkin salah aku juga.
tersasar bicara.
tersandung bahasa.

Tuhan,
aku kembali khadam buat-Mu
bantu aku Tuhan.

:(



p/s : jikalau masalah semudah abc..

Thursday, January 7, 2010

senses.

bila kenangkan budak2 itu
sedih
sayu
kali ini benar2 pisah.
jauhnya.
bila difikir2kan balik.
mahu sahaja putar balik masa itu
setahun setengah tidak cukup untuk aku.
mungkin benar.
Tuhan aku lebih Maha Mengetahui.
aku cuba berlagak tenang.
dihadapan mereka.
tapi aku tidak cukup kuat untuk itu.
tambahan pula.
manusia yang bertutup litup itu.
benar2 buat aku benci.
menggunakan air mata.
dan itu pula jadi pertaruhan untuk mendapatkan
apa yang di kehendakinya.
mengutarakan alasan yang bisa aku juga gunakan.
aku rasa tidak adil.
aku benar2 tidak adil.
aku tahu.
aku bukan perempuan atau gadis
baik seperti kau
punya wajah kudus
yang tiada celanya.
yang berlitup dari atas hingga ke bawah.
tapi aku juga bukan jahil mengenai
hukum hakam
hubungan baik dengan pencipta
dan
hubungan baik sesama manusia.
kau fikir apa?
semua ini milik kau?
huh?
bosannya hidup jadi kau.
penat pura2.
bila mana kau curi2 lihat aku.
kau tahukan?
aku memang marah dengan sikap kau.
kalau kau tidak tahu atau pura2 tidak tahu.
aku tidak kisah.
aku bertambah syukur pada Tuhan aku.
sebab aku tidak serupa seperti kau.