Sunday, April 11, 2010

abah.

terima kasih.

sebab terima anak comot seperti aku.
sebab terima anak cantik seperti aku.
sebab terima anak jahil seperti aku.
sebab terima anak bijak seperti aku.

terima kasih jugak
sebab jadi kawan baik aku.
sebab jadi musuh aku.
sebab jadi abah kepada aku.
sebab jadi suami pada ibu aku.

haish. sayang betul aku kat abah hari nih. mahu jemput kawan-kawan yang lain sayang abah sama2. eh2,bukan abah aku. abah masing2lah. yang lama tak telefon abah tu,sila telefon sekarang. bagitahu yang korang sayang abah korang.

*cepat amik fon*

haish. lambat2. tengok nak cek kredit plak. bila nak telefon pakwe ka? awek ka? ada plak kreditya. tak baguih2. dah2. tak dak masa dah nih. cepat call. kata i love you.

malu eh? tak payah malu2. itu abah korang. nak malu buat apa. hahaha,kalu kata,mesti abah terkejut. biar dia terkejut. asal dia tahu korang masih ingat dia walaupun jauh.

*faham?*

waktu inilah nak sayang abah. waktu abah masih ada. bukan begitu? jangan bila dah tak dak nanti. baru nak cari2. pada kawan2 yang tidak punya abah lagi. sedekah al-fatihah. itu memadai. doa lagi baik.

hanya tiga perkara bekal di kubur.
1.amal jariah
2.doa anak yang soleh
3.ilmu yang dimanfaatkan.

*doa cepat untuk mereka*

amin. mudah-mudahan.
meraka aman.
letak di tempat orang yang soleh.

semalam..
bergaduh manja ngan abah.
maklumlah. aku anak paling KUAT merajuk.

=)

abah call.

aku : huhu. baru nak cari akak. akak call abah asyik tutup fon aja.
abah : bukanlah. bateri fon. padam. adik2 kamu ler. keja main.

aku : eleh,ye ka?
abah : yerla. kamu sihat?

aku : fikir abah tak nak kawan ngan akak dah.
abah : la. takdaknya. handfon matilah. bateri tak dak. fikir bukan2.

aku : ( kunun2 majuk dalam talian )
abah : buat apa tu?

aku : eleh,nak tukar topik lah abah itu
abah : haish,mana ada.

*tergelak*

bla.bla..etc..etc..

...bualan anak beranak. mana leh bagitau,tahu?..

hahaha,kawan2.
sebanyak mana pun aku buat salah.
sejauh mana pun aku duduk.
secantik dan sehodoh mana pun aku.
sebaik dan sejahat mana pun aku.
dia tetap abah kepada aku.

sampai bila2.

macam tu jugak korang kan?

No comments:

Post a Comment