Monday, April 27, 2009

hari ini hari sedih.

ahad.
aku balik dari btr. hurm,singgah kat kedai makan. waktu dah jam 9malam. hurm,nak balik. nak tunggu teksi lagi. argh.. pasti memenatkan.

hurm,aku tunggu teksi punya la lama. pastu. mai plak indon pompuan terus amik teksi aku. sakitnya hati! nyampah. maki serapah aku kat pompuan tu. hurm,bodoh ka? napa? mana pergi adab dan budaya? dah la dok malaysia. negara aku tau tak? huh.sial!

*aku mengucap panjang*

tabah ja la. aku tunggu lagi. antar mesej kat sepupu aku nya anak.

mesej di hantar :
nadya : nadya,mana? teman akak tunggu teksi pls.

*lambatnya reply*

mesej masuk :
akak : akak kat mana? sowey lambat. bateri kong tadi. akak kat mana? t nadya datang.

mesaj hantar lagi :
nadya : akak kat sini lagi. akak tunggu eh.

nadya datang ngan pakwe dia. aduh. seb bek dak2. lantak ja la. asal ley sembang sudah. hari plak dah suntuk. dah 10malam la. la,hostel lagi. serabot2. nadya cakap tunggu jap nak amik helmet. suh ja dak ney ntar. senang. aku rasa bersalah samapi nyusah kan depa plak. hurm,ntah la. aku pun biar ja la mereka.

nadya dah pesan. jangan tahan teksi. tunggu kitaorang. aku terlalu degil. aku nampak teksi. teksi tu berhenti bus stop blah sana. pastu. aku nampak. aku tahan lagi teksi tu. ntah apa yang memaksa aku untuk tahan teksi tu. aku pun dengan selambanya tidak mengendahkan kata nadya tadi.

teksi berhenti.

aku pun berdiri la. tengok ada dua orang laki. aduh,aku terfikir. asal dah ada penumpang pun. masih nak amik penumpang lain? nasib baik aku tak naik lagi. dua2 laki tu. cakap bukan2. panas aku.aku cakap ar. bodoh la. aku pun away. takutnya waktu tu.

nak tau apa jadi?

driver tu turun turut aku. dah la kat situ tak dak sapa. aku ngucap banyak2. aku lari. siot ja. laki tu cakap :

"hei,kau cakap apa tadi? . bodoh eh? "

* aku blah la. lari*

aku tengok blakang. dia cam nak kejar. aku pun berhenti dan cakap :

"palaotak la. aku marah kat mesej ney la. kau apa hal"

ya Allah, hanya Tuhan ja tahu bagaimana takutnya aku waktu tu. gila. mai mana ntah kekuatan aku maki orang tu. kat jalan. kereta dah mula banyak. teksi tu cuak kowt. dia masuk dalam kereta. sambil bg amaran.

" siap ar kau "

dia masuk kereta. blah. aku amik no. plat takutnya pasal. untuk readers aku. hati2 lah. HWC 4299. teksi berhantu. hurm,takut bukan kepalang. ketaq lutut. aku nangis kat bus stop tu jugak! hurm,tak dak sapa waktu tu. camtu la agaknya perasaan. bila orang pompuan nak kena rogol ka apa ka. huh? jijik! benar2 jijik.

alhamdulillah. tak dak apa2 kat aku. trauma ja. gila. nangis tak semahu. kau tau apa aku pk? t, tidak ada sapa nak kat aku kalau apa2 jadi. pedihnya. aku masih sayang diri aku. hurm,aku nangis tak berhenti. kalimah Allah tak lekang dari mulut aku. Ya Allah,bantulah hamba-Mu ini.

mana nadya? napa lambat sangat. takutnya. akak takut kat sini. nadya sampai. gelak2. aduh,aku nagis2 dah. nadya jerit kat aku berkali2. akak,napa? akak napa? cita nadya! cepat.

*aku diam lama*

nangis tak berhenti. aku terpaksa terima ja. bila pakwe nadya nak ntar. tak palah. aku takut sangat ney. aduh,seb bek la budak lagi. baru 18. kalau mau ja aku peluk. aduh,takut sungguh. tingat abah ngan ibu. depa pesan tak hengat. aduh. ibu,abah.. mintak maaf. degil sangat akak ney!

sebelum balik :
nadya : hey, u.. ntar akak i leklok. ntar sampai depan maktab. akak,benty nagis. buwuk sangat dah.
dia : baik2. i dengar la.
akak : huhu,nadya. terima kasih.

*sampai maktab*

syukur sangat. Tuhan, masih sayangkan aku. dosa banyak sangat kot. sebab tulah kena kat aku. hurm,dugaan. yang bisa wat aku gila. gila. trauma. aduh. tue la. degil sangat. tapi,tak pa. aku amik pengajaran. rumate aku pun baru sampai juga. takut dia tengok aku. nangis2.

malam semalam. hurm,lambatnya berlalu.

p/s : huhu.sal ney tak cita abh. takut kena marah. aduh,nyesal tak dengar cakap. untuk kalian. aku nak pesan. jalan jangan sorang2. huhu,hati2.. away2..

Saturday, April 25, 2009

buaikan aku bintang!

bintang.
malam ini.
cahaya itu untuk aku kah?

bintang.
terima kasih.
sebab sediakan aku cahaya ini.

bintang.
jangan pergi untuk malam ini.
aku nak tenung kau.

*senyap*

bintang.
aku rindu kau.
terlalu rindu.

mata redup.
sudah lama tidak bertaut.
rindu kasih melambung ombak.

bintang.
pegang aku lagi.
kali ini jangan lepas.

terima kasih bintang.^^

ke hadapan bulan malam III

kehadapan bulan malam :

aku dihimpit lagi.
kali ini benar2.
benar menyesakkan
nafas tenggorakan aku.

apa semua ini?
bodoh atau tololkah?
sehingga bahasa aku.
kau salahertikan?

apa benar bait kata aku
semata2 aku tuju buat kamu?
ya,kamu.
the silent reader!

ke hadapan bulan malam :

katakan pada dia.
bait kata aku.
bukan untuknya.
kenapa aku sering disalaherti.

bodoh.
aku lafazkan segala mengikut
rentak hidup aku.
susah aku.
senang aku.

aku tidak bisa teruskan itu
kerana itu mustahil!
aku percaya itu mustahil!
mustahil untuk aku dan dia.

*senyap lama*

ke hadapan bulan malam :

bantu aku.
khabarkan pada dia.
aku tidak mahu dia.
tidak mahu dia jadi seperti aku!

terlalu lemah.
lemah untuk bangkit.

bisikkan kata semangat pada dia.
kerana aku yakin dia perlu itu.
bisikkan pada dia lagi.
bahawa aku mahu yang terbaik untuk dia.

p/s : untuk kamu the silent reader. kamu berhak untuk yg lebih baik. bongek!

aku biar tanpa tittle.

aku. tidak kuat.
jujur. aku lemah.
lemah untuk melihat
siapa aku.

aku terlalu takut.
takut untuk bergelut.
bergelut dengan emosi
emosi yang ada turun naiknya

dunia seakan2 mengecam hebat aku.
aku lemah. jangan tinggal aku.
aku buntu kalian di sini.
hulurkan tangan,pls!

sistem pernafasan
seakan2 berhenti untuk berfungsi
menyebabkan aku sendiri
terasa dihenyak2.

leparkan tangan kalian.
untuk aku gapai. berpaut.
aku perlu semuanya.
untuk kembali pulih.

berikan aku kekuatan.
untuk kembali utuh.
sehinggakan tiada siapa
mampu menggoyahkan aku disini.

jijik bicaranya tentang ini!
persetankan segala yang menggoyahkan aku

Tuhan,aku khadam buatmu.
berikan aku peluang dan ruang.
untuk aku aman di bawah naungan-Mu
moga aku dipanjangkan untuk itu.

terima kasih,Tuhan.
aku mohon itu.

kehadapan bulan malam II

hari aku bertukar wajah
kelam. suram.
merembeskan dakwat2
hitam yang menebal.

bulan.
kenapa ini terjadi?
kenapa ia pada aku?
bulan membeku.

bulan tidak indah
tidak indah untuk malam ini
pedih. kau?
adakah kau juga rasa
apa aku rasa?

kenapa masih ingat?
biarlah dia pergi.
bulan.
aku rindu dia.

mengapa?
itukan kau mahu.
berdiri teguh mempamerkan
sayap2 ikhlas kau
yang merelakan itu terjadi!

argh,aku lemah!
aku tipu itu.
banyak bedanya.
antara realiti dan dunia aku.
ya,dunia aku disini!

bulan.
minta satu dari kamu.

*fikir lama*

pinjamkan bahu kamu.
pinjamkan tangan kamu.
pinjamkan tubuh kamu.
hanya untuk malam ini.

malam ini.
dan juga malam akan datang.

jika itu aku perlu.
aku panggil kamu.

p/s : napa rindu dia. biarlah dia pergi. tapi,aku rindu dia. kenapa dia pergi? napa tinggal aku!

kehadapan bulan malam.

hurm,semua seaka2 menghimpit aku.

aku berlalu.
bulan menyapa aku lembut.
mengapa kamu?
aku?

*diam lama*

dulu aku,
pernah bentangkan hati merah itu.
ya,hati merah untuk kamu.

tapi..
apa yang kau coretkan?
apa?

potret kecil
disamping kenangan2
yang kau sendiri
hancurkan.

*senyum diberi tanpa ada rasa*

dan sekarang.
hati merah itu.
bukan seperti selalu.

ia perlu dibantu
untuk dicantumkan semula.

kepingan yang pernah bertaburan
bersama potret2 yang musnah.
kaku tanpa rasa.
diam tapi bermakna.

*sunyi*

pinta aku.
pergilah tanpa kata.
pergilah tanpa rasa
sudah pastinya senyap tanpa bicara.


Friday, April 24, 2009

terima kasih sayang~

terima kasih.

seminggu ney. betul2 gila. keja gila apa? ntah la. sehari bagai 28 jam. huh? gila! nasib baik semua dah settle.
untuk kamu. terima kasih. kamu yang itu juga sama. aku ucap terima kasih.

minggu yang terlalu sibuk. stress. gila. nyampah benci. ada la skit2 happy. huhu,poyo. lantak la. sibuk ja!
hurm,tak kisah la. tapi aku dah tempuhi semua. harap sempurna hendaknya.

*senyap*

pagi tadi.
pas subuh tido balik huh? tu la pesan opah tak nak dengar. alah,letih sangat la. tido ja la asal dapat peluang. tapi yang pasti. aku akan regain akunya tenaga hujung minggu ney.hihi,niat dah pasang tue.^^

berbalik pada subuh tadi..
aku tido balik pas solat. dah tido tak samapi pun 10 minit. terjaga plak! jin mana ntah hentak pintu. sakit hati betul! aku pun tak jadi la nak tido balik.

nak tahu apa aku buat? aku teringat kat opah. niat nak telefon tak sampai2. pagi ney ada kesempatan. aku call ja la. huhu,rindunya opah. lama tak balik tue. opah the besh bab masak! tambah lagi ikan patin masak tempoyak! pergh,cair. huhu,terliur dah ney. huh,kamu tue! lap la air liur. jangan tunjuk sangat k..^^

tut..tut..

opah ada?
ada. tunggu jap. ( apit,sepupu aku rasanya)

opah.
sapa nie?

qilah. rindu opah la.
hurm,kamu periksa ka?

tak juga. test ja. periksa bulan lima t.
owh,opah nak tepon kamu. tapi,terlupa.

*aduh*

napa? opah buat apa?
opah sibuk buat keja la. kemas2. jaga budak2 ney.

*opah aku kalau sehari tak tengok pokok bunga bukan nama opah la*

hurm,jangan buat keja lebih2 sangat.
yerla. kamu pun sama. belaja rajin2. jangan gatal2.

kena plak paku buah keras

*gelak cam setan*

napa gelak? saja.

opah.nak siap dah. opah jaga diri eh.
baik2.

kem salam atuk!

*tamat*

hurm,aku terlalu sayang mereka. kerana sayang mereka la aku kat sini. semua ada bila aku perlu tangan. ibu juga kerap tepon aku. gara2 aku tanya kat ibu. "ibu,sayang akak tak"..

hahaha,kawan2 aku juga ada bersama. tak lepas juga kena ngan aku. huhu,terima kasih sangat untuk kamu semua!

p/s: kalau korang nak tahu. ada yang dah berjangkit penyakit kurang kasih sayang ney. hahaha,nak tergelak aku. atpi,aku diamkan aja. huhu,ayat mereka sering aku dengar :

kak qilah,chot sayang kak qilah!
aku sayang kau lah qilah.
aku juga.
atiq,sayang kak qilah sangat.
kami ada la kak qilah..
i sayang u meh..
Tuhan,jangan kau rampas mereka lagi dari aku.
aku mohon itu.
selalu mahu mereka..
aku yakin itu!

Wednesday, April 22, 2009

bisikan ufuk timur..

4pg : aku ngah wat esayment. tapi benty jap. ntah setan mana rasuk jiwa aku. asal pagi ja. ada ja menda. padahal sok pg nak submit.

bisikkanlah pada jiwa aku.
di ufuk timur itu.
punya sesuatu.
terlalu indah untuk diungkapkan.

ufuk timur itu.
ada rahsia.
terlalu indah.
tak terlintas di kepala.

ucapkanlah pada jiwa aku :

aku sayang kau.
aku terlalu sayang kau.
percayalah aku.
percaya. sungguh.

ufuk timur punya hati.
hati yang luhur.
bagai malaikat.
bagai abid.

*senyap*

aku menunggu kamu.
di ufuk timur.
untuk kau mengungkapkannya.
berakhirlah penantian aku.
kerna segala sirna sudah terrungkap.

bisikan ufuk timur. terlalu indah untuk diungkap. tiada kata dapat mengambarkannya..

Tuesday, April 21, 2009

busy + busy = busy body? wat?

tittle? cam bongek ja. hahaha,tak dak kena mengena pun. huhu,apa2 ja la. yang pasti ini minggu sibuk. hurm,ntah la. sibuk sanagt. yang aku peliknya. ada masa untuk bergambar. huhu,time ukjk. huhu,gila. pls,la. semua gila2. semua orang busy. gila. pakat2 sibuk. antara gambar yang kitaorang sempat snap adalah seperti berikut :

waktu ney. tunggu giliran untuk lari pecut.


after lari2. lompat2. even tak tahu teknik yang betul!^^


membentuk kasih sayang antara kami.



time to run. pasney sedia untuk lompat jauh lak..^^


hurm,atiq tenung qilah.. segan lor^^


penat lorh.. tengok masa depan!



sempat lagi. last shot. huhu,after 2.4. muka burn2..

minggu yang terlalu sibuk. ntah la. kalah pm. hahaha,apa2 pun kitaorang happy.^^

kawan2. qilah sayang kawan2.

Sunday, April 19, 2009

gadis cengeng. itu aku kah?

aku coretkan untuk lelaki itu.. hurm,ya kamu! the silent reader..

dulu. sekarang lainlah.
kalau dulu gadis itu suka senyum.
kalau dulu gadis itu suka ketawa.
kalau dulu gadis itu suka cengeng.
kalau dulu gadis itu..

sekarang gadis itu masih suka senyum.
sekarang gadis itu masih suka ketawa
sekarang gadis itu masih suka cengeng
dan sampai gadis itu masih sama.
hurm,masih sama.

yang berubah cuma. kelilingnya saja.
pelakon2 juga berubah.
pergi dan datang.
itu aja perubahannya.

*diam lama*

mungkin masih ada lagi.
mungkin dulu senyum aku
ketawa aku tidak dibuat2.
tapi sekarang.
ketawa aku, senyum aku.
hanya untuk menutup masa lalu aku.

mungkin salah aku juga.
menafikan segalanya.
kerana aku takut. aku lemah.
aku hanyalah gadis yang suka cengeng.
hanya ketawa itu menzahirkan
aku sedang berbahgia.

*tunduk*

persisnya aku perlukan teman!
huh? bodoh! persetankan hasrat aku!
kau bukan tahu aku. kan?
kau pun tak kenal aku siapa. kan?
aku hanya mahu kau tidak sama seperti aku.
gadis cengeng yang lemah pada sebuah kerinduan..

p/s : shh..kalian ini rahsia kita ya! pomish..i`m away.. sorry accepted kan? aku terlalu lemah.

angin terang malam..

aku bangun. ntah la. jap kalih sana sini. terus g kat pc. otak ligat berputar dengan kata2.

angin. sapa aku lembut. mengelus lembut ubun2. argh,rindulah. suara ibu terpa panggil nama aku. huh? poyo. rindu ibu rupanya. huhu,bendul la kadang2 aku ney.

dingin pagi. walaupun cuaca sedikit panas 2 3 hari ney. malas nak bangun pun ada. gagah juga tarik selimut lagi. memang malas la. mentari pula gagah nak menunjukkan sirna paginya. aduh,bukan sekarang la. bagi peluang untuk tido jap ley?

huhu,angin usik aku lagi. angin sapa aku. aduh,jangan kacaulah. bagi aku peluang untuk menikmati pagi ini. pls, mohon kamu ya! tiba2. aku fikir.

aku : angin, boleh tolong aku?
angin : tolong apa? kau usir aku tadi. sekarang mau aku tolong ya?

aku : alah. pls,angin! kali ney ja. aku mohon.
angin : apa? aku cuba

aku : sampaikan salam rindu wat dia. katakan aku rindu benar pada dia. bila dia mahu pulang?
angin : itu aja kah? adakah itu memadai?

aku : sampaikan lagi rindu aku. kata kan pada dia. aku rindu dia disini. perlu dia. bau dia mula hilang. pudar.

*senyap*

aku : aku terlalu rindu dia angin. jangan pernah bg dia pergi jauh dari aku.
angin : hurm,kenapa kamu?

aku : aku rindu dia.

*senyum tawar*

angin : aku akan sampaikan.

angin pergi. mengelus lembut wajah aku. argh,angin. sampaikan hasrat hati aku ya! terima kasih. aku sayang kamu angin. begitu juga kalian. ^^

aku terlalu rindu dia. bantu aku! bantu aku bangunkan akusemula untuk aku lalui hidup aku tanpa masih ingatkan dia,pls! tak tahan lagi..

Saturday, April 18, 2009

alunkan musik jiwa aku disini.

hari ini. gembira!tahu apa tak? hurm,aku dengar yuna. sedap. lirik dia indah. jujur. tak hipokrit. aku suka.
bawa gitar akustik. usung sana dan sini. indahnya. menarik kan hidup dia. bangga aku. chantek juga orangnya.

hahaha,aku pun apa kurangnya! amik kau~

*ketawa nak tersembur*

aku dengar dia. ngah dengar. ulang dan ulang. terlalu jujur bait katanya. senang. simple. missing star.aku suka. indah. aku mula nak menaip lagi. gila. idea datang mencurah. hahahaha..^^

pls,alunkan musik jiwa aku disini.

fikir aku dulu.
aku takkan pernah ketawa
aku takkan pernah bahagia
aku takkan pernah punya apa2

tapi sekarang. aku silap fikir itu dulu.
kerna sekarang aku bisa ketawa
kerna sekarang aku bisa lagi bahgia
kerna sekarang aku punya semua.

aku perlu semua.
ya,aku perlu semua!
semuanya!

aku mohon alunkan musik aku lagi,pls!

jangan pergi lagi.
jangan pernah pergi lagi
peluk aku sekarang,pls!
jangan lepas.

aku,mohon.
sambutlah aku.
jangan kau lepas lagi.
jangan tinggal aku disini
izin aku untuk sebentar aja lagi.

huhu,hati aku mengalunkan musiknya lagi. mungkinkah ini? argh,persetankan. ini semua yuna punya pasal. dah layan plak aku.^^ hahahaha,idea bodoh! sayang kalian..

pagi. rindu bertandang sudah!

ada orang comment. napa hidup aku sedey ja. entri dalam ney semuanya sedey. gembira tue. kurang. hahaha,aku gelak ja. ney la. aku cuba nak gembira la ney. hihi..^^

huh? pagi.
cam besa.. bagun! cari roti canai. kena plak teh ais. nasib baik lah tak tunggu lama! kalau tak siap la mamak kat situ aku kerjakan. haiyarkkkk..

kalian tahu sebab apa aku suka makan kat area camney? hahaha,bahgia. ley tengok gelagat orang. nak tahu apa aku buat bila tengok orang? aku akan buat dialog. antara mereka. yup! mereka yang ada kat kiri ngan kanan aku. besh. cuba try. kelakar.

aduh. pagi. pagi selalu menyapa aku. apa nak buat hari ney eh? keja belambak. ah,lupakan ja. wat tak kenal sudah. asal aku puas untuk menikmati pagi ini. tapi pagi ney rasa len. napa?

kalian tahu? umah aku. sunyi. tak macam sini. bandar. tak suka dok sini. semak. bunyi bising. kereta tak sudah2. nyampah! persis benci pada dia. argh,napa perlu ingat? kau tabahkan. sekarang kau ada mereka. dan kamu juga kan? sayang kalian.^^

tiba2..

rindu? apa kau gila?

gila. aku sudah gila. apa kegilaan yang aku sudah buat ney? bagai ibu kucing hilang anak. mencari sesuatu yang aku sendiri tidak tahu. apa? ntah.

*senyap*

rindu? perlukah ada istilah itu dalam hidup aku lagi. argh,takut la. gembira ada pada aku sekarang. aku sudah pegang. tak nak lepas. aku takut. takut nak ada perasaan rindu itu! argh,persetankan semuanya.

*jiwa gelodak*

seolah2 tidak puas hati terhadap aku. kalian,tolong aku boley? bagaimana? aku tidak tahu. aku tak tahu. harap pagi ini cepat pergi. terlalu aneh untuk aku ungkap. tak nak istilah itu datang bertandang lagi. cukup sekali.

kau benar gila. apa mainan yang kau cuba mainkan?

*diamlah*

jangan tanya aku banyak! sakit aku.

akui rindu itu sakit. argh,taknak lah. gila! takut la weh. kalian doakan aku. kembali pulih.
kembali cuba untuk senyum. sayang kalian..

dekat. jauh. jangan kembali!

ari dah pagi. saja lagi nak menulis. melepaskan tiap bait kata. alunkan apa yang terbuku.

dahulu
dia datang
datang menghampiri.
terlalu hampir.

datang dengan harapan besar
membawa impian untuk mengutip bintang
bersama menjalani jalan itu.
bersama melaluinya.

dunia berhenti lagi
seolah-olah memberi peluang
memberi peluang untuk aku
memberi waktu aku untuk menginjakkan kaki
berpusing mengikut alunan muzik.

aku tak sanggup menahan lagi.
terlalu hampir.
aku tewas juga ditengah jalan.
pedih.
sakit.

apa benar kau udah jauh?
mengapa pergi.
mengapa?
aku buntu kamu lagi tika itu.
boleh pulang segera?

sekarang..
sudah lama kau pergi.
aku masih disini.
kembali untuk pulih.
tapi aku beri amaran!

kau dulu dekat
sekarang mula jauh
jauh dan kemudian pergi.
tapi mohon, jangan pulang kembali!

kalian. cinta itu buta. terlalu buta. jagalah dia sebaik mungkin. kalau tidak binasa.. huhu..^^

Friday, April 17, 2009

kenapa aku? bagaimana yang lain?

kehidupan benar-benar sedikit tergugat dua tiga hari ney. masalah bertimbun menyebabkan aku goyah sebentar. mujur ada kalian bersama aku. aku kembali bergerak. merangkak gagah berjalan.

hurm,melangkah gagah berani untuk berjalan. maknanya aku berani untuk menempuh segalanya. aku yakin aku mampu. aku kan anak ibu. sure kuat kan?

*diam lama*

perlu bintang bersama aku. iringi hari malam aku. sinari indah cahaya malam aku.
aku perlu bulan juga untuk teman aku. aku perlu itu. agar sinari malam2 aku dengan sinar mereka.

aku perlu mereka. agar malam aku yang sejak dua menjak ini kembali indah. aku tak nak lagi malam yang suram. kelam. gelap itu. aku tak nak kembali lagi. bisakan itu semua pergi? aku mohon.

kadang2 bila nafsu amarah diletakkan dihadapan. syaitan mula melonjak gembira. seakan2 suka aku mengikutnya untuk hidup bersama. dulu, aku buta erti maaf. kerana aku buta dengan marah aku.

sekarang aku kembali yakin. maaf itu penting. kadang2 aku soal kembali. kenapa aku? kenapa aku dipilih untuk menjalani ini? haruskah aku? kenapa tidak yang lain? apa harus aku jalani semuanya?

aku meruntun sendiri. kenapa aku di uji begini. tapi,benarlah. Allah s.w.t itu Maha Adil. Dia takkan beri ujian kalau hamba-Nya tidak mampu terima. aku harus yakin itu. kerana Dia masih ingat aku.

*tunduk*

aku call abah lagi. rindu benar. bertandang rindu yang tidak mampu aku ungkap. aku sayang abah. aku sayang ibu. aku sayang kalian juga. sungguh.

napa akak call?
saja

akak rindu abah.
napa suara kamu lain?

tidak apa. saja call abah.
kamu bagitau aja kalau ada masalah.

tak pa. akak saja ja. akak betul2 rindu.
rindu balik la. kamu nak cakap ngan sapa? ibu atau abah.

ngan abah.

*air mata laju dah ney*

abah. akak nak g dah. ada kelas.
hurm,jaga diri. abah sayang kamu.

talian putus.

argh..persetankan air mata ini. lagi laju plak mencurah2. sedih bangat agaknya. terlalu lama. terlalu lama menyimpan. jiwa aku sudah tidak tertanggung. aku lepaskan ia hari ini.

mereka. kawan2. mereka ada bersama aku. tima kasih. penyataan sayang kau orang wat aku bahgia..terima kasih kau orang semua. aku terharu. aku juga sayang kau orang. tak sangka plak ada gak orang sayang aku.. sungguh. aku benar sayang kalian.

*tunduk*

aku sayang kau semua. terima kasih ada untuk aku. ibu mana? akak rindu la. selalu ibu tahu waktu aku susah2.dia selalu ada bersama aku. ibu,sayang akak tak?..

kelmarin ( khamis)
terima mesej : akak,ibu sayang akak. ibu sayang akak tau!
terima mesej lagi : akak, kami sayang akak tau!

hurm,aku benar2 sayang kalian. kalian juga. sungguh! pasti.

p/s : utuk dia. kau tidak sayang aku tidak mengapa. kerana aku ada mereka. kau bodoh! benci kau..

Tuesday, April 14, 2009

ayuh,pulang!












hurm,jiwa aku disana.
biarlah dia.

kalau dia penat.
dia pulang.
aku yakin itu.

tapi benarkah ada kegembiraan disebalik senyuman itu?
apa benar jiwa itu gembira bersama mereka.

hurm,kalian..
aku sayang kalian.
terima kasih kerana bantu aku semasa aku sedang berduka..
^^

Monday, April 13, 2009

antara ego dan naive!

aku mahu bantu kamu. tapi aku tak berdaya. aku hanya mampu melihat. itu aja. aku harap ada jalan lain lagi.
naive kan? terlalu muda.. gambar curik aku amik!
mati aku. kalau dia tahu..('_')

hari ini.
hurm,aku masih serabut lagi. macam2 masalah plak menimpa aku sejak 2 3 hari ney. hurm,ntah la. tapi aku wat do no ja. kalaulah hidup aku semudah abc.. besh kan? senang ja nak happy,g amik gambar! aku gembira bila lakukan itu. setuju tak? tak setuju? blah!

kalian. kali ney tolong aku boley?aku perlu orang dengarin aku! kali ney entri aku bukan pasal diri aku. tapi pasal sorang budak laki.hurm,aku kasihan nasib dia. maklumlah jiwa remajanya semakin bergolak, masih tercari2 identiti. memberontak. untuk mencari dan mengenal diri dan jiwanya!

macam tu jugak aku dulu. aku lihat dia. cam lihat aku dulu. kalian juga sama seperti aku kan? masih2 mencari identiti. tapi,mujurlah aku senang ngan sapa aku sekarang. hehe,walaupun masih ada perubahan yang perlu dilakukan. tapi,aku bersyukur. sebab masih ada lagi yang tercari2 identiti,sampai kadang2 tu macam..
argh.. malaslah aku nak cakap banyak.

sekarang pasal budak laki tue. kejadian depan mata aku sendiri. takut bukan kepalang. macam terasa duduk kat bumi palestine plak. anak-bapak bergaduh. mujur tidak ada pertumpahan darah. itu aku bersyukur. setakat bertikam lidah untuk mempertahankan jiwa masing2 supaya tidak dihenyak.

si ayah juga lelaki. mungkin tak nak mengaku kalah disebabkan egonya sebagai seorang ayah kepada anak itu. walaupun bukan tertancap namanya di atas surat beranak remaja itu. tapi, disebabkan ego yang terlalu tinggi menggunung. habis cercaan dan segala sifat hitam yang terbuku keluar dari mulut. ah,kalau dah letak nafsu amarah di depan. sapa yang harus dipersalahkan?

si anak pula,masih mencari2 identiti. perlu kasih sayang seorang bapa. walaupun itu mungkin jauh sekali baginya. tapi, ntah lah. aku masih ingat lagi bait kata mereka waktu bertingkah:

bapa itu : kau nie anak jenis apa? bukan nak tolong aku! kat kedai pun tak tolong! kau dok umah ney wa apa? nak jadi saudagar bentan?
anak itu : mierul tolong la ayah. bukan tak tolong. napa nak cari salah lagi?

bapa itu : kau ney elok mampus! patut la bapak kau dulu tak nak bela kau. dok sini jangan nak senang2.
anak itu : apa hal ayah sebut2 plak ney.

bapa itu : pi mampus kau! anak supa haramjadah!
anak itu : ayah fikir la. mirul bukannya tak tolong. mirul tolong. anak ayah tu tak tolong. tapi ada ka ayah marah? bising2.

bapa itu : kau jangan kuangajar ngan aku. aku sepak kau kang!kau nak makan penumbuk aku?lahabau!

anak itu : ayah tak fikir. dah ar aku tahan nak dok kat umah ney. cam sial. panas ja! cari salah aku tak abis2!

bapa itu : kau tak puas ati? kau berambus sekarang!sekarang gak. aku tak kisah la kau nak dok2 mana2! mampus kau!
anak itu : aku memang tak nak dok sini. aku nak kuar sekarang!


*aku diam lama*

sampai situ ja dapat aku cerita. walaupun panjang lagi dialog dia. tapi, aku rasa tak perlu kowt. aku sendiri tercengang. diam tanpa kata. lidah aku kelu. aku tak tahu.aku tak dapat tolong. tapi,aku tingin bantu budak itu. dia perlu seseorang cakap ngan dia. Tuhan, bagaimana cara harus aku bantu? tolong aku?

aku harus cari jalan. kalian tahu napa aku benar2 concern sangat pasal budak ney. aku kenal jugak ngan dia. baik juga orangnya. tapi, disebabkan keadaan dia yang menyebabkan dia berubah demikian rupa. aku dah bercakap ngan dia. terlalu naif. tersepit antara keegoaan bapa dan kenaifan diri sendiri.

kalian. apa harus aku lakukan? bantu aku? aku perlu bantu dia. budak itu terlalu naif. aku simpati. kasihan.
jiwa aku turut sedih melihat dia. baru belasan tahun. apa benar dugaan itu untuk dia?

*gelisah*

apa pendapat kalian tentang ini? bagi aku. bapanya terlalu ego. terlalu tinggi ego dalam mendidik anak. terdapat jurang antara anak ngan bapa. walaupun itu bukan anaknya sendiri. bahasa seharian juga terlalu kasar. sehinggakan anak mula cakap sembarangan.

bila itu berlaku. kepada si bapa. ketidakpuasan berlaku. seolah2 tercabar keegoan seorang laki dan keeogoan sebagai seorang bapa. keegoan yang menebal mula terasa dihenyak dan disiat2. tambah pula, nafsu amarah diletakkan diatas kepala. syaitan mula menceracak melompat riang! bangga dia.

*jiwa aku sakit untuk semua ini*

aku benar2 sakit. jiwa aku terlalu lemah bila berhadapan dengan masalah begini. naluri perempuan aku terlalu kuat untuk membantu. aku tahu dia buntu aku. jiwa aku juga setuju. kalian? setuju sama aku tak? hurm. tak setuju blah la.

aku akan cuba bantu sebaik mungkin. insan yang naive itu. mudah-mudahan. keadaan kembali normal. nanti kalau ada masa aku tulis lagi pasal dak mierul ney. aku juga tak sabar dengan kesudahannya. harap endingnya macam love story. happy ever after. tapi, tak mungkinlah. tapi, tak juga mustahil! kan?

*jiwa aku mula semangat untuk membantu*

bantu aku ya. support aku. benar2. buntu kalian juga. doa aku. sayang kamu! benar.^^

abah pesan. sayangi semua orang. jangan lupa solat. solat bentuk kita. bentuk jiwa kita tenang. aku yakin itu. aku bertuah ada abah ngan ibu sebaik mereka. kalian juga sama seperti aku,kan? punya abah dan ibu yang baik2.

Sunday, April 12, 2009

panggil jiwa aku pulang,pls!

huh. help me here. need sumone,pls..
aduh. banyak keja. otakku sarat. penuh berisi.
mana harus aku campak semuanya? ke mana?
sesiapa boleh tolong sedut penat aku tak? tak tertanggung.

amali tak lama lagi. harap bersedia. fizikal dan mental.
aku harap. semangat aku pulih seperti sedia kala.
kerja plak menimbun.

huhu,terjejas.
jiwa aku hilang.
hilang punca dan arah.
tolong boley?

kalian..
tolong aku,pls..
cari jiwa aku.
cepat!

jiwa aku. mana kau?
pulanglah.
aku perlu kau bersama aku.

kalian,.
pinjam tangan boley?
nak kejap ja.

*diam lama*

jiwa pulanglah..
sesiapa nampak jiwa aku. pls,hubungi aku segera!

should i?

semalam..
huhu,essayment banyak dah. bantu aku disini. pls,bantu aku. ptg semalam abah call. hurm,rindu kalian semua. abah tanya pasal speech. cana? hahaha,riso dia kat aku. aku sayang abah. dia selalu cakap kat kami adik beradik. " you can do it " .. kelakar kan? cakap owang puteh tu. tapi tu la selalu dia sebut.

abah : akak, kat mana tu?
me : akak kat umah cik wan.

abah : napa g sana?
me : saja. lama tak tengok cik wan.

abah : cana speech tadi? ok tak?
me : hehehe,bisa diatur. ketaq lutut la abah.

abah : besa la depan orang. hurm, t lama2 ok la. kamu kan nak jadik cikgu!

*sengih*

me : tapi asanya ok kowt. boley la. abah, akak nak balik boley?
abah : tak payah la. dok ja kat sana. t balik la.

me : * tapi rindu*
abah : kenapa diam?

me : tak dak apalah. kim salam ibu.
abah : hurm, akak jg diri. jangan lupa solat

me : yer dengar..

tamat..

sebelum pagi tu. aku ntar mesej kat abah.

abah : abah akak pagi ney ada speech. doa akak. kem salam semua.
kakak : abah selalu doa anak2 abah. kamu wat la elok2. you can do it.

*sengih*

dalam hati Tuhan ja yang tahu. berdebar2 tak igat dunia.
Tuhan, tima kasih. tak nak hampakan diaorang.
bantu aku, ya!

huhu,qilah caiyok! aku sayang kalian..

Friday, April 10, 2009

mengapa kamu? aku buntu kamu..

ada satu cerita
siapa pelakonnya?
siapa pengarahnya?
siapa heronya?
siapa watak pembantunya?

*diam*

aku.
akulah pelakon.
akulah pengarah.
tapi.
bukan aku heronya.

kalau dahulu
aku gembira
melagukan puisi indah
setiap lagu kita.

indahnya.
rasa disayangi dan dicintai.
aku terbang seperti rama-rama
khayal dalam dunia ciptaan kau.

tapi hinggalah kau ucap :
`sayang..
aku terpaksa lepaskanmu'..

sampai itu aja.
aku benci kau.
terus benci.
aku benci aku juga!
mungkin ada salahku?

*diam lama*

esok harap hari datang lagi
meski tanpamu
merenung hari2..
sepi..
masih sendiri..

aku berlalu.
aku sapa burung.
kenapa ia terjadi? apa?
apa salah aku?
burung terbang.
tak peduli sama aku.

aku melangkah lagi
aku jerit pada pokok. kenapa aku?
pokok melemparkan daunnya.
seakan-akan menyuruh aku pergi.
mengapa? kenapa?

tidak ada sapakah yang sayang aku?
mana ibu? ibu jauh.
rindu ibu. riba ibu.
aku diam.
suasana sunyi.

mana semua?
napa tak sayang aku?
napa? burukkah aku?
dimana? cakap lah!
aku mahu tahu.
pls, bantu aku.

aku kan baik.
cantik.
manis.
bijak.
pandai.

tak ada sapa mahu sokong aku kah?
napa? pls, bagi aku peluang.
pls, peganglah aku.
aku mahu tangan kamu!

gapailah aku.
aku mahu orang sayang aku.
serupa sama kalian.

aku rindu itu. napa pergi. jiwa aku sakit!


luka semalam dan permulaan hari ini dan seterusnya..

aku dan luka semalam.
aku harap ia pergi cepat.
jauh dari aku.

sungguh.

berlalulah dengan tiupan angin.
berlalulah..

*memandang*

hari ini aku titipkan bait puisi.
untuk aku.
agar aku tenang

menjalari malam ini.
hari ini mungkin
pertama dalam hidupku
rasai kenikmatan yang Dia berikan.

mungkin dulu terlalu lupa
taksub dengan mainan minda.
sekarang. baru. lebih baik. bermakna.

Tuhan,terima kasih.
beri aku peluang ini.
aku tak nak lepaskan lagi.

kenangan semalam..
sudah menjadi sejarah.
monumen2 agung boleh dipertontonkan!

aduh,memang sakit..
kalau itu terjadi lagi.
aku harap yang terbaik.
untuk aku.

hari ini.
jangan cepat pergi.
aku belum puas.
tunggu aku.

sinar baru.
semangat baru.
aku yakin itu.

Yang TER-baik..



jiwa tak bermakna tanpa..

tuluskah senyumanmu..?

ke + can + tik + kan = cantikkan kami?


uish,senyumlah..

kegembiraan tak tergambar..


istilah sebenarnya apa? apa makna senyuman?apa benar maknanya? aku ingin kongsikan sesuatu. senyuman kalau ikhlas. pesona dan auranya begitu berbeza. kadang2 boleh menggetarkan jiwa sang kumbang! begitu hebatnya pesona senyuman. tak lupa juga ketawa. mainan muzik hidup seharian. gemersik sekali kalau diselangi dengan senyuman. pesonanya memukau.

sekarang cuba kalian lakukan! cepatlah aku menanti ney!

senyumlah seikhlas mungkin. itu lambang jiwa kalian sendiri. ketawa juga kalau kalian mampu untuk ketawa. ketawalah bukan untuk aku. senyum juga bukan untuk aku. aku mahu kalian rasa apa itu makna ketawa dan senyum dengan ikhlas. memang ada bedanya,kan?

kalau kalian tidak setuju dengan aku.

terserah. tapi,percayalah. kekuatan senyum dan ketawa itu sangat kuat auranya. aku percaya itu. yakin dan pasti. ketawa itu mainan hidup. ada pasang surutnya. tapi,tanpa ada pengalunnya pasti dunia ini suram. hitam.

pengalun yang menghidupkannya. mengalunkan hilai tawa yang sebenarnya. hiruplah sekali boleh. jiwa pasti hidup bebas. tenang.

aku sayang kalian..

*senyum*^^

Tuesday, April 7, 2009

resipi cinta Imam Ibnu Athaillah..

malam dah larut dah. kalut gak nak tulis. huh? penyakit menggila datang. aku baru mengenali Ibnu melalui penulisan2 yang terdahulu. kagum aku dengan sifat dan ilmu yang begitu banyak yang ada padanya. perkataannya terhadap erti perkataan cinta. mengundang satu persepsi baru untuk aku. persepsi yang mengubah dan merungkai segala makna.

benarlah.
cinta itu buta? apa benar manusia bodoh atau jadi buta kerna cinta?

telah lama.. cinta kita tersasar.. dari cinta Agung itu!
telah lama.. cinta kita tersisih.. dari cinta Hakiki!
manusia. sering terbuai nafsu. dan begitu juga aku.
leka. cuai. perasaan yang berubah2. bagai ombak yang membelah pantai.

sapa yang tidak pernah jatuh cinta? aduh,sedangkan itu fitrah manusia. tidak kira laki atau perempuan. kadang2 ia membawa kepada kebaikan, kadang2 sebaliknya pula. ikut masing2 punya caralah. itu aku tak peduli! ada pada masanya ia memberi sumber kekuatan, kadang2 ia melemahkan. merana. pedih.

itulah sebahagian daripada penyakit cinta. Ya, penyakit! bagi cinta sejati ia menyembuhkan bukan menyakitkan.

*sengih*

resipi cinta Imam Ibnu Athaillah :

tidak ada yang dapat mengusir nafsu syahwat
atau kecintaan pada kesenangan duniawi selain rasa takut kepada Allah s.w.t yang mengetarkan hati, atau merasa rindu kepada Allah s.w.t
yang membuat hati merana..

hampir semua orang pernah jatuh cinta kan? perasaan itu tidak bisa kau keluarkan atau luakkan dari dalam hati, kecuali jika kau milikki dua hal! iaitu :
  • rasa cinta kepada Allah yang luar biasa, yang menggetarkan hatimu. sehingga ketika yang ada di hatimu adalah Allah, yang lain dengan sendirinya menjadi kecil dan terusir
  • rasa rindu kepada Allah yang dahsyat sampai hatimu merasa merana. jika kau merasa merana karena rindu kepada Allah, kau tidak mungkin merana karena rindu kepada yang lain. jika kau sudah sibuk memikirkan Allah, kau tidak akan sibuk memikirkan yang lain.

huh?kali ney ayat dia. lagi makan dalam. isk, tapi elok la dijadikan iktibar. secara tak lansung ia mendidik dan mengajar aku juga. huhu,aku memang kagum gila dengan lelaki ini. nak juga rasanya jadi cam dia. cendikiawan termashyur. >ntah betul ka tak ejaan aku sendiri pun tak tau!<

*senyum*

tambah dia lagi hati seseorang akan menjadi miskin oleh kerana cinta dan rindu kepada Allah, maka hatinya akan dijajajah oleh satu perasaan oleh cinta dan rindu kepada pada orang lain. itulah yang membuat diri kita terseksa. merana. pedih.perit. mencintai makhluk itu tinggi peratusannya untuk menemui kegagalan dan kesedihan. tambahan pula, peluang untuk merasa perpisahan juga tinggi.

hanya cinta kepada Allah yang tidak. jika kalian mencintai seseorang mungkin ada dua kemungkinannya iaitu: diterima atau ditolak. jika ditolak, pasti sakit rasanya,kan?

namun, jika kalian mencintai Allah, kalian pasti tidak akan pernah merasakan kehilangan. tidak akan ada yang merebut cinta kalian terhadap Allah dalam hati kalian. tak ada akan orang yang bisa merampas cinta itu dari kalian. allah akan sentiasa menyertai kalian. takkan pernah berpisah dari kalian. kecuali kalian yang jauh daripadanya.

hurm,terkesan gak la lepas aku baca kisah dia. huh? memang makan dalam la. mungkin dulu aku juga pernah tersasar.tapi, Dia masih sayangkan aku. aku bersyukur itu. kalian juga. Dia sayang.

*senyum*

puas!tenang. sedingin salju.

hihi, Tuhan makasih ya!

Monday, April 6, 2009

kekhilafan..

hurm,pagi nie rasa bersalah menyelubung benak hatiku. aku bersalah. benar. mungkin kerana salah aku juga. manusia aku tidak pernah lari dari melakukan kesalahan. kan? kalian juga sama seperti aku jugakan?

benarlah apa benar. kalu rasa bersalah dengan Pencipta. aku boleh mohon kemaafan atas kekhilafan yang aku lakukan. Insyaallah, maaf aku diterima. tapi,kalau dengan manusia. susah sikit. perlu mintak maaf. kalau ucap nya maaf tapi di benak hatinya. sapa yang tahu kan?

kadang2 apa yang ku ucapkan tak seperti yang aku apa yang aku ingin sampaikan. aku manusia. banyak jahilnya. itu aku pasti. benarlah kata cerdik pandai. orang yang bijak tidak gemar berbicara. lebih suka mendiamkan diri daripada berbicara. lagi banyak bicara lagi banyak kesalahan yang dilakukan. lebih banyak dosa!

*air mata mula tumpah*

Tuhan, apa benar begitu jahilnya hidup aku mengenai hukum alam. maafkan aku! biarlah aku dengan kekhilafanku. kalian semua, aku mohon jangan jadi seperti aku! belajar untuk senyap berbicara. mungkin lebih mudah. tenang. aman.

aku ingin ke tempat itu malam ini. di situ, aku tenang. aman. berbicara dengan Penciptaku. meluahkan apa yang terbuku. perasaan aku membungkam! hanya suara itu aman pada aku. aku benar2 lega. Tuhan,masih sayangkan orang macam aku. terima kasih,Tuhan!

aku tertekan!

*esakan kecil mula kedengaran*


thanks diana ngan ika.

berharap masih ada lagi esok untuk aku. aku akan cuba jadi yang terbaik untuk hari esok. apa benar esok masih ada bagi aku?

*terdiam*

berfikir. dan terus berfikir. i`m away~ tak tertanggung lagi! maafkan aku.. ('_')

aku sayang kalian!

kegembiraan tak terungkap!


suka kan?


saat aku terlihat bunga api tadi. ntah ada perayaan apa yang disambut. aku sendiri tak pasti! yang pastinya aku terus berimaginasi. hihi,mungkin dianggap benda yang bodoh bagi seorang yang mempunyai pendidikan yang tinggi. haha,persetankan aja. yang penting aku bahagia

aku,melihat lagi bunga api. aku sangat suka akan ia. terlalu taksub melihat keindahannya. sedang aku mencoret rakan aku,berteriak " nak jadi bunga api " .. aduh~aku biarkan aja. tapi bagi aku aku tidak pernah terlintas di benak fikiranku untuk jadi seperti bunga api. ia hanya cantik untuk sekelip mata saja. cantik untuk hanya dipertontonkan! bagi aku,ia bersifat sementara.

sebab itu aku suka bergambar! hahaha,keindahan itu tidak akan hilang begitu sahaja. kenangan yang tertancap di gambar untuk menggambarkan segalanya. reaksi yang ditujukkan benar2 memberi sebuah makna. tiap gambar mempunyai makna dan sejarah sendiri.

terkenang2 lak rakan2. terlalu rindu dengan waktu itu. dengan bergambar membuat kita lebih rapat. aku selalu mohon agar hubungan kita takkan pernah putus. aku terlalu sayangkan kalian! terlalu.. kau semua buat aku lupa akan aku jauh dari keluarga sendiri. kerna kau semua keluarga baru aku disini.!

*senyum sumbing!*
aku sedang lihat gambar aku..
gambar kita..

gambar kau semua!

aku rindu itu!
*senyum lagi*
aku sayang kalian. benar aku tidak pernah menipu perasaan aku sendiri!
aku sayang kalian. benar! sungguh!.. ^^

Sunday, April 5, 2009

tegakah aku?

hurm,keadaan aku makin stabil. ntah la. stabil asanya. tenang. aman. aku aman disini. aku bersyukur sangat ditemukan dengan orang yang baik2. kalau tak masakan sanggup aku berubah demikian rupa.
Tuhan, terima kasih. aku panjatkan syukur yang amat sangat!

aku perlu tabah untuk melangkah. aku mohon tuhan panjangkan umur aku. jangan kau rampas apa yang telah aku peroleh. aku mohon itu. tapi, benarkah ini perubahan yang aku dambakan dalam hidup? aku harap ia memberi seribu erti dan membawa maksud yang begitu mendalam dalam diri aku.

aku juga manusia yang tidak pernah lekang dari melakukan kesalahan. tapi,tinggal jauh dari keluarga buat aku sering terfikir. macam2 yang aku fikir. mengenai masa depan aku? apa akan jadi? hurm,hanya Dia yang tentukan. aku hanya manusia yang merancang perjalanan hidup.

aku melangkah lagi. harap aku tidak tersasar lagi. cukup lah~ aku benar lalai leka dengan dunia aku sendiri.
tadi aku baru habiskan Ketika Cinta Bertasbih. aku begitu kagum dengan penulis dari Indonesia itu,pengamatan dan penghayatan mengenai selok belok agama,membuat aku tertunduk malu. aku yakin dia terlalu bijak untuk berkata2. kata2 cukup untuk aku bangun, bangun untuk mengukuhkan jiwa aku.

jiwa yang sering berkelodak mengikut hawa nafsu! aku mengutuk hebat mengenai diri aku! hurm, aku mohon Tuhan,aku hanya manusia yang lemah. terlalu lemah. aku tidak tega untuk meneruskan hidup tanpa keredhaan-Mu. sekarang aku benar2 yakin. bantulah hambamu yang sering tersepit dengan nafsu yang menggila. aku melangkah lagi..

kenyataan kadang2 memang menyakitkan,tapi aku harus tabah! melangkahlah dengan penuh kesabaran!
Caiyok!

Friday, April 3, 2009

perasaan aneh!

entah la manusia.. macam-macam perasaan ada. kadang-kadang sedih, kadang-kadang gembira. ada plak yang tak pasal-pasal gelak, pastue gelak tak ingat dunia sampai kuar air mata. perasaan itu memang aneh.


shh...jangan cita sapa2 eh..
kalau kau ada cita ley ja share..^^

aku penah gak di datangi perasaan aneh itu dulu.. perasaan gembira. berbunga-bunga! aduh~
ibarat tengah duduk kat jepun la dengan di penuhi bunga sakura. wah~ indahnya tika itu..hurm,tingat kisah cinta lor plak..

hurm,ntah la tapi bagi aku nak bercinta tu memang la senang tapi nak mengekalkan hubungan cinta itu sangat lah susah. kadang2 bercinta bagai nak rak! alih2 kawin lak ngan orang lain..
aduhai~tiba2..aku tingat lak satu menda :


Menyintai seseorang itu amatlah susah
cuba kita anggap sebuah gelas itu sebagai DIRI KITA
dan air sebagi CINTA..
dari segi keluarga,
di dalam gelas itu Tidak Kosong
tahap air di dalam gelas itu mungkin ada naik dan surutnya
tetapi..
Tetap akan ada air didalamnya.. kan?

dari segi orang yang kita sayang pula,
gelas itu bermula dengan Kosong!
tiada setitik air pun di dalamnya..
KERING KONTANG!
Tetapi..
bila mula mengenali antara satu sama lain
gelas itu mula berisi air sehinggalah satu hari ia melimpah ruah..
tapi ingat!
masalahnya ia juga boleh Kering kembali...


macam aku jelaskan tadi.. nak membina sebuah perhubungan bukannya senang! aku tak tau kalau korang semua tak setuju ngan pendapat aku!


Love is not about finding the right person only but creating a right relationship.
it is more than that.
it is also not about how much love you have in the beginning..
But..
it is about how much love you have
to build the relationship untill da end!

kalau korang semua dah punya teman! ingatlah.. jagalah dia sebaik-baiknya.. aku mohon yang terbaik untuk kalian.. Insyaallah.. ^^