Friday, April 17, 2009

kenapa aku? bagaimana yang lain?

kehidupan benar-benar sedikit tergugat dua tiga hari ney. masalah bertimbun menyebabkan aku goyah sebentar. mujur ada kalian bersama aku. aku kembali bergerak. merangkak gagah berjalan.

hurm,melangkah gagah berani untuk berjalan. maknanya aku berani untuk menempuh segalanya. aku yakin aku mampu. aku kan anak ibu. sure kuat kan?

*diam lama*

perlu bintang bersama aku. iringi hari malam aku. sinari indah cahaya malam aku.
aku perlu bulan juga untuk teman aku. aku perlu itu. agar sinari malam2 aku dengan sinar mereka.

aku perlu mereka. agar malam aku yang sejak dua menjak ini kembali indah. aku tak nak lagi malam yang suram. kelam. gelap itu. aku tak nak kembali lagi. bisakan itu semua pergi? aku mohon.

kadang2 bila nafsu amarah diletakkan dihadapan. syaitan mula melonjak gembira. seakan2 suka aku mengikutnya untuk hidup bersama. dulu, aku buta erti maaf. kerana aku buta dengan marah aku.

sekarang aku kembali yakin. maaf itu penting. kadang2 aku soal kembali. kenapa aku? kenapa aku dipilih untuk menjalani ini? haruskah aku? kenapa tidak yang lain? apa harus aku jalani semuanya?

aku meruntun sendiri. kenapa aku di uji begini. tapi,benarlah. Allah s.w.t itu Maha Adil. Dia takkan beri ujian kalau hamba-Nya tidak mampu terima. aku harus yakin itu. kerana Dia masih ingat aku.

*tunduk*

aku call abah lagi. rindu benar. bertandang rindu yang tidak mampu aku ungkap. aku sayang abah. aku sayang ibu. aku sayang kalian juga. sungguh.

napa akak call?
saja

akak rindu abah.
napa suara kamu lain?

tidak apa. saja call abah.
kamu bagitau aja kalau ada masalah.

tak pa. akak saja ja. akak betul2 rindu.
rindu balik la. kamu nak cakap ngan sapa? ibu atau abah.

ngan abah.

*air mata laju dah ney*

abah. akak nak g dah. ada kelas.
hurm,jaga diri. abah sayang kamu.

talian putus.

argh..persetankan air mata ini. lagi laju plak mencurah2. sedih bangat agaknya. terlalu lama. terlalu lama menyimpan. jiwa aku sudah tidak tertanggung. aku lepaskan ia hari ini.

mereka. kawan2. mereka ada bersama aku. tima kasih. penyataan sayang kau orang wat aku bahgia..terima kasih kau orang semua. aku terharu. aku juga sayang kau orang. tak sangka plak ada gak orang sayang aku.. sungguh. aku benar sayang kalian.

*tunduk*

aku sayang kau semua. terima kasih ada untuk aku. ibu mana? akak rindu la. selalu ibu tahu waktu aku susah2.dia selalu ada bersama aku. ibu,sayang akak tak?..

kelmarin ( khamis)
terima mesej : akak,ibu sayang akak. ibu sayang akak tau!
terima mesej lagi : akak, kami sayang akak tau!

hurm,aku benar2 sayang kalian. kalian juga. sungguh! pasti.

p/s : utuk dia. kau tidak sayang aku tidak mengapa. kerana aku ada mereka. kau bodoh! benci kau..

1 comment:

  1. jelas ternyata jiwa kamu..merindui dia..cinta yg tertinggal ibarat lautan tanpa airnya..

    ReplyDelete