Monday, April 6, 2009

kekhilafan..

hurm,pagi nie rasa bersalah menyelubung benak hatiku. aku bersalah. benar. mungkin kerana salah aku juga. manusia aku tidak pernah lari dari melakukan kesalahan. kan? kalian juga sama seperti aku jugakan?

benarlah apa benar. kalu rasa bersalah dengan Pencipta. aku boleh mohon kemaafan atas kekhilafan yang aku lakukan. Insyaallah, maaf aku diterima. tapi,kalau dengan manusia. susah sikit. perlu mintak maaf. kalau ucap nya maaf tapi di benak hatinya. sapa yang tahu kan?

kadang2 apa yang ku ucapkan tak seperti yang aku apa yang aku ingin sampaikan. aku manusia. banyak jahilnya. itu aku pasti. benarlah kata cerdik pandai. orang yang bijak tidak gemar berbicara. lebih suka mendiamkan diri daripada berbicara. lagi banyak bicara lagi banyak kesalahan yang dilakukan. lebih banyak dosa!

*air mata mula tumpah*

Tuhan, apa benar begitu jahilnya hidup aku mengenai hukum alam. maafkan aku! biarlah aku dengan kekhilafanku. kalian semua, aku mohon jangan jadi seperti aku! belajar untuk senyap berbicara. mungkin lebih mudah. tenang. aman.

aku ingin ke tempat itu malam ini. di situ, aku tenang. aman. berbicara dengan Penciptaku. meluahkan apa yang terbuku. perasaan aku membungkam! hanya suara itu aman pada aku. aku benar2 lega. Tuhan,masih sayangkan orang macam aku. terima kasih,Tuhan!

aku tertekan!

*esakan kecil mula kedengaran*


thanks diana ngan ika.

berharap masih ada lagi esok untuk aku. aku akan cuba jadi yang terbaik untuk hari esok. apa benar esok masih ada bagi aku?

*terdiam*

berfikir. dan terus berfikir. i`m away~ tak tertanggung lagi! maafkan aku.. ('_')

No comments:

Post a Comment