Sunday, April 5, 2009

tegakah aku?

hurm,keadaan aku makin stabil. ntah la. stabil asanya. tenang. aman. aku aman disini. aku bersyukur sangat ditemukan dengan orang yang baik2. kalau tak masakan sanggup aku berubah demikian rupa.
Tuhan, terima kasih. aku panjatkan syukur yang amat sangat!

aku perlu tabah untuk melangkah. aku mohon tuhan panjangkan umur aku. jangan kau rampas apa yang telah aku peroleh. aku mohon itu. tapi, benarkah ini perubahan yang aku dambakan dalam hidup? aku harap ia memberi seribu erti dan membawa maksud yang begitu mendalam dalam diri aku.

aku juga manusia yang tidak pernah lekang dari melakukan kesalahan. tapi,tinggal jauh dari keluarga buat aku sering terfikir. macam2 yang aku fikir. mengenai masa depan aku? apa akan jadi? hurm,hanya Dia yang tentukan. aku hanya manusia yang merancang perjalanan hidup.

aku melangkah lagi. harap aku tidak tersasar lagi. cukup lah~ aku benar lalai leka dengan dunia aku sendiri.
tadi aku baru habiskan Ketika Cinta Bertasbih. aku begitu kagum dengan penulis dari Indonesia itu,pengamatan dan penghayatan mengenai selok belok agama,membuat aku tertunduk malu. aku yakin dia terlalu bijak untuk berkata2. kata2 cukup untuk aku bangun, bangun untuk mengukuhkan jiwa aku.

jiwa yang sering berkelodak mengikut hawa nafsu! aku mengutuk hebat mengenai diri aku! hurm, aku mohon Tuhan,aku hanya manusia yang lemah. terlalu lemah. aku tidak tega untuk meneruskan hidup tanpa keredhaan-Mu. sekarang aku benar2 yakin. bantulah hambamu yang sering tersepit dengan nafsu yang menggila. aku melangkah lagi..

kenyataan kadang2 memang menyakitkan,tapi aku harus tabah! melangkahlah dengan penuh kesabaran!
Caiyok!

No comments:

Post a Comment