Saturday, April 25, 2009

kehadapan bulan malam II

hari aku bertukar wajah
kelam. suram.
merembeskan dakwat2
hitam yang menebal.

bulan.
kenapa ini terjadi?
kenapa ia pada aku?
bulan membeku.

bulan tidak indah
tidak indah untuk malam ini
pedih. kau?
adakah kau juga rasa
apa aku rasa?

kenapa masih ingat?
biarlah dia pergi.
bulan.
aku rindu dia.

mengapa?
itukan kau mahu.
berdiri teguh mempamerkan
sayap2 ikhlas kau
yang merelakan itu terjadi!

argh,aku lemah!
aku tipu itu.
banyak bedanya.
antara realiti dan dunia aku.
ya,dunia aku disini!

bulan.
minta satu dari kamu.

*fikir lama*

pinjamkan bahu kamu.
pinjamkan tangan kamu.
pinjamkan tubuh kamu.
hanya untuk malam ini.

malam ini.
dan juga malam akan datang.

jika itu aku perlu.
aku panggil kamu.

p/s : napa rindu dia. biarlah dia pergi. tapi,aku rindu dia. kenapa dia pergi? napa tinggal aku!

No comments:

Post a Comment