Friday, April 10, 2009

jiwa tak bermakna tanpa..

tuluskah senyumanmu..?

ke + can + tik + kan = cantikkan kami?


uish,senyumlah..

kegembiraan tak tergambar..


istilah sebenarnya apa? apa makna senyuman?apa benar maknanya? aku ingin kongsikan sesuatu. senyuman kalau ikhlas. pesona dan auranya begitu berbeza. kadang2 boleh menggetarkan jiwa sang kumbang! begitu hebatnya pesona senyuman. tak lupa juga ketawa. mainan muzik hidup seharian. gemersik sekali kalau diselangi dengan senyuman. pesonanya memukau.

sekarang cuba kalian lakukan! cepatlah aku menanti ney!

senyumlah seikhlas mungkin. itu lambang jiwa kalian sendiri. ketawa juga kalau kalian mampu untuk ketawa. ketawalah bukan untuk aku. senyum juga bukan untuk aku. aku mahu kalian rasa apa itu makna ketawa dan senyum dengan ikhlas. memang ada bedanya,kan?

kalau kalian tidak setuju dengan aku.

terserah. tapi,percayalah. kekuatan senyum dan ketawa itu sangat kuat auranya. aku percaya itu. yakin dan pasti. ketawa itu mainan hidup. ada pasang surutnya. tapi,tanpa ada pengalunnya pasti dunia ini suram. hitam.

pengalun yang menghidupkannya. mengalunkan hilai tawa yang sebenarnya. hiruplah sekali boleh. jiwa pasti hidup bebas. tenang.

aku sayang kalian..

*senyum*^^

No comments:

Post a Comment