Thursday, April 2, 2009

rindu akan suara itu..

setelah beberapa lama dunia aku kelam, suram tanpa kasih-Nya..
aku terpanggil untuk menunaikan apa yang telah lama aku rindui..
rindui kasih dan nikmat yang Kau curahkan..

tiap malam aku sujud menghadap-Nya,
memohon keredhaan-Nya..
tuhan, terimalah permohonan aku..
tapi,setelah aku sujud..
ada suara itu menggetarkan jiwa aku..

Tuhan,aku ingin menjadi makmum kepada suara itu lagi..
aku mohon menjadi tulang rusuk kirinya..
adakah nawaitu aku salah?
aku aman mendengarkan bait ayat suci dari mulutnya..

aku masih rindu akan suara itu..
harap suara itu terus bergema di dalam kotak fikiran aku..
bait ayat suci berlegar-legar lagi..

*aku bermonolog!*
suara itu, selalu aku nantikan..
perasaan aneh untuk mengetahui siapakah
disebalik suara itu..

Aku rindu..
rindu akan suara itu!
siapa pemiliknya?

aku ingin menjadikan hari aku indah
bersama dengan suara itu..
aku perlu suara itu sebagai penemanku..

Tuhan, bantulah hamba-Mu ini..
bukakanlah hijabku bila pada ketika ia perlu dibuka..
AMIN~

No comments:

Post a Comment