Saturday, April 18, 2009

dekat. jauh. jangan kembali!

ari dah pagi. saja lagi nak menulis. melepaskan tiap bait kata. alunkan apa yang terbuku.

dahulu
dia datang
datang menghampiri.
terlalu hampir.

datang dengan harapan besar
membawa impian untuk mengutip bintang
bersama menjalani jalan itu.
bersama melaluinya.

dunia berhenti lagi
seolah-olah memberi peluang
memberi peluang untuk aku
memberi waktu aku untuk menginjakkan kaki
berpusing mengikut alunan muzik.

aku tak sanggup menahan lagi.
terlalu hampir.
aku tewas juga ditengah jalan.
pedih.
sakit.

apa benar kau udah jauh?
mengapa pergi.
mengapa?
aku buntu kamu lagi tika itu.
boleh pulang segera?

sekarang..
sudah lama kau pergi.
aku masih disini.
kembali untuk pulih.
tapi aku beri amaran!

kau dulu dekat
sekarang mula jauh
jauh dan kemudian pergi.
tapi mohon, jangan pulang kembali!

kalian. cinta itu buta. terlalu buta. jagalah dia sebaik mungkin. kalau tidak binasa.. huhu..^^

No comments:

Post a Comment