Monday, April 27, 2009

hari ini hari sedih.

ahad.
aku balik dari btr. hurm,singgah kat kedai makan. waktu dah jam 9malam. hurm,nak balik. nak tunggu teksi lagi. argh.. pasti memenatkan.

hurm,aku tunggu teksi punya la lama. pastu. mai plak indon pompuan terus amik teksi aku. sakitnya hati! nyampah. maki serapah aku kat pompuan tu. hurm,bodoh ka? napa? mana pergi adab dan budaya? dah la dok malaysia. negara aku tau tak? huh.sial!

*aku mengucap panjang*

tabah ja la. aku tunggu lagi. antar mesej kat sepupu aku nya anak.

mesej di hantar :
nadya : nadya,mana? teman akak tunggu teksi pls.

*lambatnya reply*

mesej masuk :
akak : akak kat mana? sowey lambat. bateri kong tadi. akak kat mana? t nadya datang.

mesaj hantar lagi :
nadya : akak kat sini lagi. akak tunggu eh.

nadya datang ngan pakwe dia. aduh. seb bek dak2. lantak ja la. asal ley sembang sudah. hari plak dah suntuk. dah 10malam la. la,hostel lagi. serabot2. nadya cakap tunggu jap nak amik helmet. suh ja dak ney ntar. senang. aku rasa bersalah samapi nyusah kan depa plak. hurm,ntah la. aku pun biar ja la mereka.

nadya dah pesan. jangan tahan teksi. tunggu kitaorang. aku terlalu degil. aku nampak teksi. teksi tu berhenti bus stop blah sana. pastu. aku nampak. aku tahan lagi teksi tu. ntah apa yang memaksa aku untuk tahan teksi tu. aku pun dengan selambanya tidak mengendahkan kata nadya tadi.

teksi berhenti.

aku pun berdiri la. tengok ada dua orang laki. aduh,aku terfikir. asal dah ada penumpang pun. masih nak amik penumpang lain? nasib baik aku tak naik lagi. dua2 laki tu. cakap bukan2. panas aku.aku cakap ar. bodoh la. aku pun away. takutnya waktu tu.

nak tau apa jadi?

driver tu turun turut aku. dah la kat situ tak dak sapa. aku ngucap banyak2. aku lari. siot ja. laki tu cakap :

"hei,kau cakap apa tadi? . bodoh eh? "

* aku blah la. lari*

aku tengok blakang. dia cam nak kejar. aku pun berhenti dan cakap :

"palaotak la. aku marah kat mesej ney la. kau apa hal"

ya Allah, hanya Tuhan ja tahu bagaimana takutnya aku waktu tu. gila. mai mana ntah kekuatan aku maki orang tu. kat jalan. kereta dah mula banyak. teksi tu cuak kowt. dia masuk dalam kereta. sambil bg amaran.

" siap ar kau "

dia masuk kereta. blah. aku amik no. plat takutnya pasal. untuk readers aku. hati2 lah. HWC 4299. teksi berhantu. hurm,takut bukan kepalang. ketaq lutut. aku nangis kat bus stop tu jugak! hurm,tak dak sapa waktu tu. camtu la agaknya perasaan. bila orang pompuan nak kena rogol ka apa ka. huh? jijik! benar2 jijik.

alhamdulillah. tak dak apa2 kat aku. trauma ja. gila. nangis tak semahu. kau tau apa aku pk? t, tidak ada sapa nak kat aku kalau apa2 jadi. pedihnya. aku masih sayang diri aku. hurm,aku nangis tak berhenti. kalimah Allah tak lekang dari mulut aku. Ya Allah,bantulah hamba-Mu ini.

mana nadya? napa lambat sangat. takutnya. akak takut kat sini. nadya sampai. gelak2. aduh,aku nagis2 dah. nadya jerit kat aku berkali2. akak,napa? akak napa? cita nadya! cepat.

*aku diam lama*

nangis tak berhenti. aku terpaksa terima ja. bila pakwe nadya nak ntar. tak palah. aku takut sangat ney. aduh,seb bek la budak lagi. baru 18. kalau mau ja aku peluk. aduh,takut sungguh. tingat abah ngan ibu. depa pesan tak hengat. aduh. ibu,abah.. mintak maaf. degil sangat akak ney!

sebelum balik :
nadya : hey, u.. ntar akak i leklok. ntar sampai depan maktab. akak,benty nagis. buwuk sangat dah.
dia : baik2. i dengar la.
akak : huhu,nadya. terima kasih.

*sampai maktab*

syukur sangat. Tuhan, masih sayangkan aku. dosa banyak sangat kot. sebab tulah kena kat aku. hurm,dugaan. yang bisa wat aku gila. gila. trauma. aduh. tue la. degil sangat. tapi,tak pa. aku amik pengajaran. rumate aku pun baru sampai juga. takut dia tengok aku. nangis2.

malam semalam. hurm,lambatnya berlalu.

p/s : huhu.sal ney tak cita abh. takut kena marah. aduh,nyesal tak dengar cakap. untuk kalian. aku nak pesan. jalan jangan sorang2. huhu,hati2.. away2..

2 comments:

  1. aduh!!! takutnyer..xpela biar la jd pengajaran buat diri ko. dlm mase yg same, ko mengingatkan org lain.especially gigirl2 kat luar tu.jgn berani2 sgt. k, pasni jgn sorg2 tau.rmai lg org skeliling blh tlg..k..

    ReplyDelete
  2. huhu.. kau pun sama hati2.. huhu,gila teksi cam muka pensyarah yang kita nyampah tu! hahahah,badi kutuk dia sangat gamaknya..^^

    ReplyDelete