Sunday, April 19, 2009

gadis cengeng. itu aku kah?

aku coretkan untuk lelaki itu.. hurm,ya kamu! the silent reader..

dulu. sekarang lainlah.
kalau dulu gadis itu suka senyum.
kalau dulu gadis itu suka ketawa.
kalau dulu gadis itu suka cengeng.
kalau dulu gadis itu..

sekarang gadis itu masih suka senyum.
sekarang gadis itu masih suka ketawa
sekarang gadis itu masih suka cengeng
dan sampai gadis itu masih sama.
hurm,masih sama.

yang berubah cuma. kelilingnya saja.
pelakon2 juga berubah.
pergi dan datang.
itu aja perubahannya.

*diam lama*

mungkin masih ada lagi.
mungkin dulu senyum aku
ketawa aku tidak dibuat2.
tapi sekarang.
ketawa aku, senyum aku.
hanya untuk menutup masa lalu aku.

mungkin salah aku juga.
menafikan segalanya.
kerana aku takut. aku lemah.
aku hanyalah gadis yang suka cengeng.
hanya ketawa itu menzahirkan
aku sedang berbahgia.

*tunduk*

persisnya aku perlukan teman!
huh? bodoh! persetankan hasrat aku!
kau bukan tahu aku. kan?
kau pun tak kenal aku siapa. kan?
aku hanya mahu kau tidak sama seperti aku.
gadis cengeng yang lemah pada sebuah kerinduan..

p/s : shh..kalian ini rahsia kita ya! pomish..i`m away.. sorry accepted kan? aku terlalu lemah.

No comments:

Post a Comment