Saturday, April 25, 2009

ke hadapan bulan malam III

kehadapan bulan malam :

aku dihimpit lagi.
kali ini benar2.
benar menyesakkan
nafas tenggorakan aku.

apa semua ini?
bodoh atau tololkah?
sehingga bahasa aku.
kau salahertikan?

apa benar bait kata aku
semata2 aku tuju buat kamu?
ya,kamu.
the silent reader!

ke hadapan bulan malam :

katakan pada dia.
bait kata aku.
bukan untuknya.
kenapa aku sering disalaherti.

bodoh.
aku lafazkan segala mengikut
rentak hidup aku.
susah aku.
senang aku.

aku tidak bisa teruskan itu
kerana itu mustahil!
aku percaya itu mustahil!
mustahil untuk aku dan dia.

*senyap lama*

ke hadapan bulan malam :

bantu aku.
khabarkan pada dia.
aku tidak mahu dia.
tidak mahu dia jadi seperti aku!

terlalu lemah.
lemah untuk bangkit.

bisikkan kata semangat pada dia.
kerana aku yakin dia perlu itu.
bisikkan pada dia lagi.
bahawa aku mahu yang terbaik untuk dia.

p/s : untuk kamu the silent reader. kamu berhak untuk yg lebih baik. bongek!

No comments:

Post a Comment