Sunday, February 10, 2013

ca ya ci nun alif na = cina

tahun ini tahun ULAQ!! orang cinalahh kata. aku bukan percaya sangat pun. ulaq ka biawak ka apa ka.

bagi aku setiap kelahiran di muka bumi ini memang telah tertulis dan ditetapkan sejak azali. Tuhan telah menetapkan sendiri siapa jodoh mereka, apakah rezeki mereka, bagaimanakah nasib mereka, bilakah ajal mereka dan lain2 lagi.

dan aku teringat artikel yang aku baca berbunyi seperti ini.

barang sesiapa yang mahu mengubah nasib diri mereka sendiri maka mereka sendirilah yang harus mengubahnya dengan cara berusaha dan yang paling penting adalah doa dan tawakal pada Maha Esa.

jadi tak kisahlah kau lahir tahun apa pun. yang penting kau jadi orang baik2 sudahlah,kn?


sapa lahir tahun ulaq? angkat tangan cepat :p

haishhh,nak jugak tanya tu. HAHA


okeh, kawan2 yang di hormati. mari dekat pakai mai la tengok nih. ini dia kawan aku. aku panggil dia cina dah hampir 5tahun setengah aku kenal cina nih. tahun nih baru nak buat OFFICIAL punya wish after lima tahun berkenalan.

teo siok yin
selamat hari raya cina, CINA! : D



p/s : in shaa Allah kalu umuq hang panjang. hidayah hang sampai. status agama hang pun bertukaq. yeayyyy! time tu aku tak panggil hang cina dah. aku panggil mualap plak. hihi

mai doa2 ramai moga2 bertambah satu lagi umat islam :)

1 comment:

  1. Terharuuuuu...ada jgak post khas utk cina yg hang sayang. I lebiu melayu.... Cina sayang hang sampai bila2..sampai cucu2 mu punya generasi... Menunggu zuriat mu ye. Nak jadi mak angkat xD

    ReplyDelete