Friday, November 6, 2009

yang Hodoh, Comot dan Gemuk itu..

aku..

.........................................

isk2.. diana yang kata aku gemuk..

tapi itu aku tak nafikan.
kerana perbezaan amat ketara.
owh,tidak.

hitam-begitu sinonim dengan aku. sejak2 aku sibuk beriadah dengan menglibatkan diri dengan aktiviti2 luar yang menyebabkan kepudaran warna putihdi wajah aku bertukar kepada kehitaman.

diana selalu kata aku.

diana : oit,hitam.
aku : siot!

gemuk- juga panggilan ini meniti di bibir dak diana. owh,sangat kasihan sama aku,kan? dia selalu kata aku gemuk. sebenarnya kekasih pengarang jantungnya yang selalu panggil dia Mok. jadi dia reflekkan balik kepada aku untuk melempiaskan nafsu kegeramannya terhadap kekasihnya itu.

diana : oit,gemuk! dah2 la makan tu.
aku : makan jugak. buat endah tak endah.

*padan*

boOlat- nama baru aku. kuangajar betul kepada pereka yang menggelarkan aku dengan nama ini. benci2. entah lah. bolat sangat kot. kawan2 kata perubahan ketara sangat. hahaha,memang ar. aku suka makan. pas makan aku tido. nak buat cana. terima sajalah.

manusia yang menggelarkan aku bOolat : ish,tudiaa awek bOolat!

*bersuara sambil memerhati aku sinis*

aku : haramlah~

kesimpulannya : sesiapapun kamu. kamu. dan juga kamu pada mata aku. atau kawan2 kamu sekeliling. jadilah diri sendiri.
bukan mudah untuk kita kekalkan diri kita
untuk menjadi diri kita sendiri..

kita tahu apa nilai yang ada pada diri.
dan kekalkan ia
supaya
dunia tidak hilang
salah satu unsur
value
yang ada pada kita.

akhir kata :
majulah sukan untuk negara.

2 comments:

  1. eleh...aku xpe..aku ni gemokk chomel..
    xmcm ko..gemokk bolat..
    bolat sgt..
    nak2 muka tu, da mcm bola sepak..
    nak je aku tendang2 bila terpandang muka ko...
    hahahahah

    ReplyDelete
  2. haram2.. bongok la kau.. kau tu pun gemuk gak.. aku bukan gemuk ingin membesarkan diri..

    ReplyDelete