Thursday, January 7, 2010

senses.

bila kenangkan budak2 itu
sedih
sayu
kali ini benar2 pisah.
jauhnya.
bila difikir2kan balik.
mahu sahaja putar balik masa itu
setahun setengah tidak cukup untuk aku.
mungkin benar.
Tuhan aku lebih Maha Mengetahui.
aku cuba berlagak tenang.
dihadapan mereka.
tapi aku tidak cukup kuat untuk itu.
tambahan pula.
manusia yang bertutup litup itu.
benar2 buat aku benci.
menggunakan air mata.
dan itu pula jadi pertaruhan untuk mendapatkan
apa yang di kehendakinya.
mengutarakan alasan yang bisa aku juga gunakan.
aku rasa tidak adil.
aku benar2 tidak adil.
aku tahu.
aku bukan perempuan atau gadis
baik seperti kau
punya wajah kudus
yang tiada celanya.
yang berlitup dari atas hingga ke bawah.
tapi aku juga bukan jahil mengenai
hukum hakam
hubungan baik dengan pencipta
dan
hubungan baik sesama manusia.
kau fikir apa?
semua ini milik kau?
huh?
bosannya hidup jadi kau.
penat pura2.
bila mana kau curi2 lihat aku.
kau tahukan?
aku memang marah dengan sikap kau.
kalau kau tidak tahu atau pura2 tidak tahu.
aku tidak kisah.
aku bertambah syukur pada Tuhan aku.
sebab aku tidak serupa seperti kau.

No comments:

Post a Comment