Friday, December 9, 2011

nota buat pengantin yang bakal jadi pengantin basi kelak



selamat pengantin baru wahai gadis sunti yang bakal bergelar isteri.

hurm,kak nana!! happy tak?? hihi,rasa macam baru semalam kita bergaduh bertekak, bersembang pasal hantu waktu kena rasuk, bergosip dan lain2 kerja kaum hawa buat bila berjumpa.

tip* top* tip* top*

dah nak kahwin. tapi eloklah pun. umur dah lanjut. tak leh jadi macam kak ti yang nak tunggu umur 30 baru nak kawen. hahahahha---> mati kalau kak ti nampak nih.

nota untuk kak nana,

kak nana. sudah bergelar isteri orang dan bukan lagi tunangan orang seperti dahulu2 kala. buah tangan dah jadi pengarang jantung pisang. pelissss, jaga baik2. jangan degil. dengar cakap suami walaupun uncle rahmat dia tersangatlahh penyabar dan baik orangnya-->biasalah orang perak memang baik. dia dah jadi suami tau!! syurga bawah tapak kaki suami. bukan ma lagi dah!! hihi

;)

nota untuk uncle rahmat,
jaga kak nana baik2 jugak. dia kasar dan garang macam singa tapi tugas anda paling berat tahu?? iyalah. mahu membentuk singa yang garang supaya jadi lembut dan manja macam kucing. auwwww~~

Ingatlah. perempuan adalah mahlukNya dari tulang rusuk yang paling bengkok. Ada kalanya perempuan akan membuatmu begitu marah. Maka,ketahuilah. saat itu perempuan menghendaki kau sebgai suami menasihatinya dengan hikmah. sungguh. sesungguhnya mereka masih perempuan yang lemah dan suka pada kelembutan. namun begitu,harus juga ingat. dialah sebahagian daripada tulang rusukmu. jangan cuba untuk meluruskannya kerana dia akan patah, jangan pula biar dia bengkok kelak selamanya dia akan salah.

ingat. nasihat dengan bijak dan hikmah. itu simbol kekuatan seseorang lelaki yang bergelar suami untuk melayari bahtera perkhawinan bersama.

cewahhhhhhh!! gila panjang nota untuk uncle.








p/s : nasihat macamlah qilah dah kawen,kn?? apa2 pun tahniah. semoga berbahagia selalu. ;)

1 comment: