Monday, May 4, 2009

angan.

harap hari itu ada.
aku ingin khabarkan cinta aku.
untuk dia.
dia sahaja.

bisikkan kata untuk kamu.
agar kamu dengar.
dengarin aku.
untuk hari itu.

dan kamu pula
tidak mengendahkan aku.
bisa aku tarik muka.
sepanjang rel keretapi.

rajuk aku berpanjangan
mahu tidaknya.
kamu rosakkan segala.
punah semua.

pujuk kamu tidak henti disitu
rasa bersalah menikam kamu.
aku lihat itu.
sebab aku bukan buta.

kamu buntu.
di saat itu.
aku cuba membutakan mata.
memekakkan segala pancaindera aku.

aku suka melihat kamu.
karenah kamu.
berfikir ligat.
mencari ilham untuk pujuk aku.

kejam.
aku tidak kisah.
asal aku tahu.
kamu sayang aku.

pandang kamu.
kamu sedang berfikir.

*pandang aku,pls. mohon!*

kamu toleh.
buat muka seposen.
meminta belas kasihan.
aku pura2 masam mencuka.

kamu mohon lagi.
tahu apa aku nak?
gigit kamu! sepak kamu!
puas. senyum.

muka merah.
merah bahang panasnya.
bila aku kau tenung lama.
uh,segan matinya.

sepertinya.
kamu sudah biasa dengan aku.
perangai aku.
terima kasih.

hahaha,impian aku indah. gila? menuntut segala kemahuan yang ngak bisa ada.

No comments:

Post a Comment