Friday, July 17, 2009

manusia jenis apa kau ni?

satu kejadian yang sangat mengecewakan aku. aku tidak sanggup untuk berdepan dengan manusia itu. tidak semua manusia perfectkan? bak kata diana sahabat aku. owh,tapi kau lagi teruk. kenapa kau berperangai demikian rupa? kenapa? dan mengapa ya?

manusia itu tidak punya hatikah? lantang bertingkah dan sanggup merobek dan menginjakkan kehormatan manusia lain. owh,manusia itu. kau nampak sangat tidak cantik berperwatakan demikan. memang kau cantik. maksud aku benar2 cantik. agak la. tapi,bila kau demikan. punahlah.

jika kau rasa manusia seperti kau layak. kenapa tidak kau cuba? kenapa hanya berkehendakan tapi takut untuk meragut supaya ia jadi milik kau. owh,manusia itu. aku tersangatlah marah sekarang. dengan watak kau yang berpura2 abid dan berhati baik macam malaikat kecil.

semua orang biasa saja. dan semua manusia itu sama. mungkin kau dan aku berbeza. kita punya cara yang berbeza untuk mengekspresikan jiwa muda. mentaliti aku dan kau juga ada bedanya. kalau kita sejiwa. kita mungkin jadi kawan baikkan? harap begitu.

*senyum sinis*

owh.tidak mungkin itu. mustahil untuk memungkin itu. pesan aku. aku kasihan sangat dengan kau. kerana ada yang mengeji kau dibalik aku. dan itu menampakkan kau tersangatlah buruk. owh,tidak! kerana kau tersangatlah cantik. percayalah.

aku juga suka mengeji. mengkritik. kerana aku memang berwatak jahat. dan manusia lain tahu aku jahat. walaupun aku baik sebenarnya. dan aku rasa aku benar2 baik. hahaha,^^

*muntah cepat*

tapi kau yang berwatak malaikat kecil. masakan mungkin berperangai demikan. kan? manusia lain tahu kau baik. manusia2 itu pandang kau tinggi. kerana kau gadis yang suci. tapi sejak perkara itu,manusia lain dan aku mula mengeji kau dalam diam. kau bangga diri tanpa sedari. hey,manusia bangunlah!

oh,kasihan benar. bangunlah manusia itu. kalau kau berkehendakan sangat, bangun sendiri! dan jangan mengeji manusia lain yang cuba untuk bangun dengan sendiri. manusia punya banyak cara untuk berdiri. dan untuk manusia lain itu bangun dan berdiri bukan mudah dengan adanya orang macam kau!


aku sangat emosi. maafkan aku kali ini okay? kalian. pergi dulu ya? maafkan aku..

No comments:

Post a Comment