Saturday, July 25, 2009

rasa itu sudah mati.

entri versi 2 : apabila rasa itu mati untuk manusia jenis itu.

bukan hendak mendiamkan diri tanpa bicara. tapi kehidupan aku sejak dua menjak ada umbang ambingnya. hendak bercerita. serba salah jadinya. baik diam kan saja. cari tempat untuk mengadu domba. puas. tapi,tidak sepuas jika aku menyatakan amarah itu pada tuan punya badan.

kalau itu terjadi. pasti rasa itu sudah lama mati. jauh pergi dalam sudut hati. mati. tapi aku tidak memilih untuk memaki. buang semua amarah pada tuan punya badan. kerana aku nanti nampak tidak cantik. macam mereka. bukan kah begitu?

*tahan gelak sambil tutup mulut*

jadi aku diamkan aja. tapi hati aku sakit. sakit. sakit sangat. mengapa ada lagi manusia seperti ini. mana rasa hormat. mana pergi adab ketimuran itu. mana perginya? mana hilangnya? manusia itu sungguh kasihan. kasihan sangat aku melihat kamu. mana tidaknya.

rasa aku mati untuk kamu. rasa aku mati untuk menjengah sudut telinga kamu. supaya kamu dengar aku. hurm,aku bukannya abid yang berhati malaikat. aku juga punya perasaan berhati syaitan.

dan bila hati aku mati untuk berkata2 untuk kamu. dan kamu kelihatan sangat tidak cantik. pada mata aku. dan pada mata mereka yang lain.

hati itu suah penat berbicara..

No comments:

Post a Comment