Sunday, August 2, 2009

apa itu betuk?

sudah lama aku tidak menulis entri kan? ada juga yang bertanyakan kemana perginya aku? huhu,aku sibuklah sikit. masalah banyak. minat untuk menulis terbuku sebentar. rindu itu ada. tetapi tidak mampu. mungkin entri aku sebelum ni amarahnya tinggi. kini. aku kembali tenang.

mahu tahu sesuatu? aku kembali pulih. marah itu masih berbaki. tetapi biarkanlah. mahu tahu satu benda. agak kelakar lah juga. kalu tidak pada kalian. huh,ada aku kisah? ^^

ikan oh ikan. apalah nasib kau~^^

situasi pertama :
kawan aku mula menyoal apa itu ikan betuk? bagaimana cara idea itu tercetus. bila dia terlihat muka aku dan kawan aku sorang lagi tergedik2 di hadapan dia.

kawan aku : weh,korang tahu ikan betuk tu ape?

aku : hotak kau. ikan apa tu? tak pernah dengar pun.

kawan aku : adalah sikit macam muka kau. 30% muka si mun. 70% muka kau ( si penulis ).

aku : agak celaka lah kau~

kawan aku mula berjalan menyoal kawan2 yang lain mengenai ikan betuk. dengan muka yang agak2 bengong2 unta. dia menyoal kawan2 yang lain.

*aku tahan gelak tengok*


kawan aku : weh,asal aku tanya sorang pun tak tahu. apalah. mak aku nak buat bisnes pasal ikan ini!

aku : boleh jalan ka? macam tak glamour ja.

kawan aku : tunggulah aku nak search ternet
.

*dia berlalu lari2 masuk dalam kelas nak search bahan. ^^ikan betuk bunyinya. aku ngan yang lain gelak2 bahan dia. *


2 minit berlalu..


5 minit berlalu..


10 mint berlalu..


akhirnya...


satu suara sayup2 kedengaran. bunyi macam kawan aku ja ni. hahaha,mesti nak cerita pasal ikan betuklah tu. muka dia berseri2 bawak maklumat. pergh,kalian tak lihat muka dia waktu tu. mata bercahaya bak kilauan emas di raub pahang!

*tekup mulut*

kawan aku : weh2. nak tahu tak ikan betuk itu ikan apa?

aku : apa?

yang lain mula kalut2 nak tahu. muka macam ala2 kanak2 yang terlalu buntukan ilmu. cis! siot. perasan gila. tapi macam tu la lebih kurang muka kitaorang waktu tu.

kawan aku : ikan betuk tu ikan puyulah~
ramai2 : bodoh. katalah ikan puyu. semua orang tahulah.

* kawan aku buat muka bongek. ala2 pisang yang kena lenyek tu*

siriyes. huduh gila! dia jadi bahan sampai malam. kesian pun ada. tapi aku tak kisah. mahu tahu sesuatu lagi. kesinambungan cerita ini? .. mari sini.

situasi dua :
kawan aku. dia mula pelik dan fikir. rupa dia macam einstein waktu tu. dia pun hantar mesej pada mak dia. dia ini orang melaka. cantik tau! percayalah. cepat. angguk! okay. bagus!

mesej2 tersebut berbunyi begini.

dia : mak. ikan betuk itu ikan puyu ea?
mak : kenapa kau tanya.

dia : kawan2 orang tak pernah dengar.
mak : laa.. samalah. bongok!

hahahaha. dia cita sama aku. aku jaja cita dia kena bongok ngan mak dia kat kelas. satu kelas gelak gila. siriyes. macam setan gelak. setan gelak pun tak macam tu. kiranya adik beradik setan lah tu~ ^^

situasi tiga :
bila mana situasi ini terjadi pada aku. mahu tahu apa?

mesej masuk dalam handphone :

penghantar : qilah2. ikan betuk tu apa? diana dok kata dalam friendster tadi.
aku : huh,mana tahu ni?

*sebab aku belum bercerita lagi*

aku : diana. mana budak ni dapat tahu pasal ikan betuk?
diana : maybe dekat friendster tadi. aku cakap aku main2 ngan ikan betuk.

aku : okay.
penghantar : ikan betuk tu apa? yang di buat pada kertas tu ka? origami tu eh?

aku : taklah. bangang gila. p la search sendiri
penghantar : ok. nanti eh.

aku kata dalam hati. mentang2 budak seni. bis semua nak bersenilah. poyo. hahahahaha^^

cheras.
12.30tengahari.

No comments:

Post a Comment