Sunday, August 30, 2009

pinjam sem-minute!!

puasa sudah menjelang. hurm,makin menginjak dewasa aku ni. cepat sangat masa berlalu. memang benar. demi masa. manusia dalam kerugian kecuali orang2 yang beriman dan beramal soleh.

puasa. macam2 agenda yang penuh di benak hati. harap menjadi. tiba2 tekenang zaman muda waktu puasa dahulu kala. hahaha,aku tahu kalian juga punya cita sama macam aku. tapi nantilah aku mahu cerita sama kalian pasal kisah zaman muda remaja waktu bulan puasa.

tapi sekarang. entri aku bukan pasal puasa. tapi pasal kerja. argh, tensen. abdomen2 makin sakit. macam bob the builder tu. hahaha,ada kena mengena ka? bongek gila.

hahaha. sepatutnya bulan puasa penuh keberkatan. mulai sujud khadam menghadap-Nya. tapi aku? argh,bergelumang dengan kerja yang terbengkalai. argh,hina gila rasa. makin dewasa. cewah, makin dewasa. maksud aku, makin tua makin menjadi pulak.

dah2. masa berceloteh sudah habis. harap cepat berlalu. ada sesiapa mahu sedut penat aku? lelah aku bergelumang dengan kerja yang bertimbun macam busut ni. <....owh,percayalah aku!

pesanan untuk diri sendiri : dasar pemalas itu pemalas juga! dah2 pergi buat kerja cepat! adoi2..^^

No comments:

Post a Comment