Saturday, June 13, 2009

situasinya macam aku pesalah tegar!



mari sini. mahu cerita. aku hadiri mahkamah di taiping. pernah dengarkah nama tempat ni? hahaha.tak pernah tidak mengapa. mari sini. dekat sikit mahu cerita. sebelum tu angkat lengan. angkat kaki. hahaha,saja ja. kalau ikut bagus. pendengar arahan yang baik.

hadiri tempat ini. atas kisah 2 tahun yang lalu. aku kemalangan. hahaha,kalu teringat petang tu. nak tergelak! cam tauhu sumbat rasanya. sakit. tak enak. tak pernah makan tauhu sumbat? tak pa. aku pun tak pernah. soal itu kita cuba lain hari ya?..^^

situasi :
ketaq lutut cam nak mati. gila! aku pun tak tau. nak habaq macam mana dah!

depan pintu masuk. aku main langgar ja. bukan aku pun tu!

sewaktu masuk dalam. macam pesalah ja. duduk dalam kandang pesalah. benar gila! aku kena bersumpah dahulu. up! lagak gaya macam baca ikrar waktu kat perhimpunan. bunyi lebih kurang begini :

saya nur aqilah bt rosli mengaku bahawa segala apa yang di tuturkan oleh saya adalah benar sama sekali dan tidak ada yang benar melainkan yang benar2 belaka!

waktu tu aku sendiri pun tak tau! bunyi macam salah pun ada. tapi lebih kurang macam tulah. kelakar gila. setuju atau tidak? itu yang selalu diajukan pada aku bila mana aku perlu menjawab soalan peguam yang menyoal aku.

dalam situasi ini. aku berfikir. memang la. kalau orang betul pun boleh jatuh salah. soalan peguam tu putar belit. kadang2 aku sendiri tak faham. bapa kali kena ulang. sian sama aku kan? nak kata pekak. ada la sikit. hahaha^^

aduh,sebab tulah orang islam tidak digalakkan jadi peguam. takut salah membela. satu kaki dah masuk neraka tau! pedih.
tapi ini benar. pendek kata. mereka soal aku macam aku pesalahnya. argh,persetankan semua itu!

p/s: itu baru kena soal kat mahkamah. tak tau bagaimana plak cara aku disoal disana kelak. bila mana laungan dan suara itu bertempik menyoal

"siapakah Tuhan kamu?"

No comments:

Post a Comment