Monday, June 22, 2009

terbang menggapai awan walaupun tanpa pipit~

hari ini. hari pesta. kembara cinta yang tidak kesampaian. tapi tidak mengapa. aku pergi bersama rakan2 baikku. ayuh!~ tapi entri ini panjang ya?^^

harap jangan jemu ya? masa naik jip ambil masa setengah jam. tambah paling murah dekat Malaysia ni. mari sini. dekat sikit. aku mahu bercerita. sekarang kita mulakan trip aku bersama kalian di bukit larut taiping perak.

mari. aku kenalkan. ini jip yang aku naik ngan kawan2 aku.


ini pula trek yang bakal kitaorang redah. ada 96 kona laps. untuk sampai puncak! ^^


ini kawan aku. amal. hahaha,sapa paling gemuk huh? dia atau aku? ^^


ini pak cik yang bawak ney. kelakar gila.

sewaktu dalam jip ini kan. pak cik ni boleh tahan la ramahnya. besa la. orang perak tak dak sombong tau!^^
dia siap buat lawak lagi. dia ramah nak mati. aku suka. sekurang2nya tak la bosan aku duduk kat belakang ni.

dia bilang sama kami. ada 96 selekoh maut kat sini. dia ada cerita pasal micheal shumacher. kalian tentu kenal pelumba kereta tu kan? hurm. pak cik tu suruh aku ngan lain berfikir. yang micheal tu bapa lekoh ja waktu berlumba dah terkenal kat satu dunia. yang dia ni 96 kali 3 trip sehari kat bukit ni. tak dak sapa nak pandang!^^

*aku tahan gelak waktu tu*

dia buat aku gelak la. boleh tahan la. kalian ingat tau! tak rugi sikit pun kalau buat baik dengan orang lama. mereka ni banyak pengalaman hidup sangat. banyak cerita balik dalam kisah mereka. tak rugi skit pun kalau layan dengar.

dia ada suh fikir lagi. antara bukit dengan gunung mana lagi tinggi kat semenanjung malaysia ni? hurm,cubalah fikir ya? macam2 lagi aku dengar. sambil diselang2 dengan gelak setan. tak kering gusi aku.


tengoklah kawan aku ney. gelak punya pasal sampai tak ingat dunia. aku snap pun tak nampak!^^



kami bertiga masih dalam jip. aku, amal dan syafiq!


bila sampai. ni la kerja aku. melompat lebih tinggi!


bersama syafiq. bajet gila!

mari sini. aku tunjuk apa yang boleh nampak dari puncak.

ades. tak terang plak. jerebu la kalian. jam kul 11.45 dah. tapi still blur. maaf ya?


jom. kita round. ayuh!


kena jalan la. pusing2 around.^^


mari! jom..


syafiq tengah tengok gelagat dua gadis sunyi di bawah. tu lah gelaran yang di gelarkan kepada aku dan amal.. ^^ bongek gila!


...1....


...2...

...3...


ney kat taman kat atas tu. buai yang rosak tu kerja amal! hahaha


hayun2. aku nak kawen dengan puteri bukit larut!


adesh.. wat apa ni?


amal! meh la hayun jap.. lalala,aku nak kawen dengan duda~


tak pernah jumpak buai. sian!


jom. kita naik ke penara plak. mari ikut amal..


usha dunia. SubahanAllah.


pandangan dari atas.


ni pun sama.


subahanAllah.


sambung bergambar kat penara.


pas penara kena lalu titi gantung goyang.


aku gayat waktu ni. takut sangat. entah macam mana aku leh takut. tak takut tinggilah. cuma kawan2 aku ni dok lompat2 kenakan aku. isk,malang betul. jaat gila.


tengokla bajet gila. kunun tak takut.


aku tak takut dah bila nak kat ujung.. hahaha,dunia oh dunia..


puas!^^


rehat2. penat.


nak p mana plak pas ney ya?


jom. amik gambar. buat muka penat sikit.. hahaha,tak jadi lah. syafiq napa tu?


tudia.. amik budak berdua ni kalau berkenan. solo lagi.


tiga rakan sunyi. kekeke^^


pls,dun take pls!


now,can la~


next..


chanteknya. tapi sebab awan ka budak bawah ni bercinta?


adoi. jatuh cinta plak budak berdua ni..^^

jip akan samapi pukul 12. naik dari kul 10 tadi. pihak bukit larut bagi masa dua jam sahaja untuk meninjau kawasan. sekarang dah kul 12. time to balik okay~

jip oh jip~


kuat sikit la weh~ lemah!


dah dok dalam jip. mana syafiq ney? aku tinggal gak kat atas bukit ni!


hahahha,nantilah cari. sekarang snap dulu. senyum sikit!


syafiq goyang dalam jip. trip to turun bukit. besh!


ada jip lain nak naik pula.

sampai bawah dekat 12 lebih la. enjoy gila. sampai 3 ratus keping gambar kami snap bersama. indahnya dunia~
kalian kalau nak datang sini. hubungi aku ya. aku ada untuk kalian. entri ni samapi di sini ja. panjang betul la~

No comments:

Post a Comment